POWRÓT

Suzuki sx4 , 1,6 , lpg, 120KM , wypadanie zapłonu

Suzuki sx4 , 1,6 , lpg, 120KM , 2011r . Witam . Już drugi miesiąc walczę z awarią samochodu . Najpierw auto zaczęło od czasu do czasu , po porannym rozruchu po jakimś pierwszym kilometrze wpadać w tryb awaryjny – zapalała się kontrolka check engine . Silnik uruchamiałem ponownie , błąd znikał i auto śmigało cały dzień bez problemu . Następnie pojawiły się problemy po rozruchu z utrzymaniem obrotów i coraz częściej silnik przechodził w tryb awaryjny , coraz większe spalanie i brak mocy . Okazało się że jest niska kompresja na wszystkich cylindrach . Głowica z zaworami do regeneracji . Przy okazji nowe , pierścienie rozrząd , świece . Po złożeniu silnika ( kompresja w porządku, zawory wyregulowane ) auto na benzynie na biegu jałowym pracowało bez zarzutu na każdych obrotach ale po przejechaniu kilkuset metrów wpadało w tryb awaryjny : błąd P0301 wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze . Nawet po ponownym włączeniu silnika kontrolka check od razu się zapalała , mimo że na biegu jałowym silnik pracował normalnie do momentu pierwszych stu metrów , kiedy wpadał w tryb awaryjny ( na gazie tak samo ) . Po sprawdzeniu całego układu elektrycznego , cewek itp. okazało się , że pierwszy cylinder zalewa uszkodzony wtryskiwacz ( co by tłumaczyło duże zużycie benzyny , już nawet przed remontem silnika ) Niestety po wymianie wtryskiwacza dalej wyrzuca ten sam błąd - auto na biegu jałowym pracuje bez zarzutu na każdych obrotach ale po przejechaniu kilkuset metrów wpada w tryb awaryjny : błąd P0301 wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze . Moi mechanicy już nie mają pomysłu. Awarię sondy lambda ( może mogła uszkodzić się przez ten lejący się wtrysk paliwa , lub przez LPG - wyższa temperatura spalania) i czujnika położenia wału odrzucają , bo jak twierdzą wtedy błąd wypadania zapłonu powinien być na wszystkich cylindrach a jest tylko na jednym . To prawda ? Może uszkodzony moduł ECM ? ERG ? Pewnie jednak trzeba będzie po kolei wymieniać i sprawdzać te czujniki i moduły . Co o tym sądzicie ?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

witam , sondę lambda faktycznie można wykluczyć , proponuję zacząć profilaktycznie od pomiaru ciśnienia sprężania , czy jest równe na wszystkich cylindrach , następnie sprawdzić i ewentualnie wymienić świece zapłonowe


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat