POWRÓT

MAZDA 6 GH 2.0 MZR 2008r

Spadek mocy po rozgrzaniu silnika

Witam. Po rozgrzaniu silnika w gorące dni auto traci na mocy podczas przyspieszania szczególnie w dolnym zakresie obrotów jednak na wyższych też nie idzie jak powinna. Do tego dochodzi lekkie dławienie, jakby szarpniecie w okolicy 2-2,5 tys obr. Wymienione: świece, sonda lambda, filtr powietrza, sprawdzone przez podmianę: cewki zapłonowe, czujnik wałka rozrządu, czujnik MAP i MAF, zawór zmiennych faz rozrządu oraz zawory podciśnienia. Sprawdzone luzy zaworowe - OK oraz skorygowano i poprawnie ustawiono rozrząd co znacznie polepszyło sytuację ale nie do końca wyeliminowało problem.

Aktualizacja 1
Temp. płynu chłodniczego po rozgrzaniu wynosi 88 st wg komputera także wydaje się być OK. Jak wymieniałem świece to nie było irydowych tylko platynowe NGK ale wg katalogu nr się zgadzały i sprzedawca powiedział że różnią się tylko trwałością. Czy to może mieć znaczenie? Na diagnostyce byłem i mechanik sprawdzał auto na 3 różnych programach i nic nie znalazł. Błędów też brak. Czujnik położenia wału to chyba tylko oscyloskopem można sprawdzić. Widzę że mam do Pana ok 65 km także może bym się wybrał któregoś dnia.

Aktualizacja 2
Panowie a czy wiecie jak powinno prawidłowo działać sterowanie klapami kolektora w silniku 2.0 LF 147 km? U mnie wygląda następująco:

1 – dźwigienka klapek górnych (zawirowań powietrza) – znajdująca się za przepustnicą jest na dole w momencie odpalenia auta. Po chwili pracy
przesuwa się do góry i już nie zmienia swojego położenia. Parametr dla tych klapek IMRC w programie forscan jest cały czas na OFF podczas
jazdy w całym zakresie obrotów.
2 – dźwigienka klapek dolnych (zmiennej długości kolektora) – znajdująca się z przodu kolektora po włączeniu silnika zostaje zaciągnięta. Parametr dla tych klapek IMTV w programie forscan jest od początku ON. Podczas jazdy dopiero przy obrotach 6000 zmienia się na OFF.

W Volvo S40 1.8 benzyna mojego taty z podobnym układem kolektora ssącego zachowanie się dźwigienek jest inne. Po dodaniu gazu na biegu jałowym dźwigienka klapek górnych porusza się (odpuszcza do góry) wraz z podnoszącymi się obrotami od ok 3000. Na ciepłym silniku jest cały czas w dolnym położeniu a u mnie w górnym. Dźwigienka klapek dolnych zachowuje się tak jak w mojej mazdzie. Nie wiem na ile sterowanie może się różnić a może powinno być takie same.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Mobilny Serwis PAT-Adam Szafrański,mechanik mobilny,warsztat
Adam | Mobilny Serwis PAT-Adam Szafrański,mechanik mobilny,warsztat

Młynarska 11, Ozorowice

Witam zrobić diagnostykę komputerową,czujnik położenia wału do sprawdzenia i czujnik temperatury płynu.

Mobilna autodiagnostyka komputerowa
UMÓW WIZYTĘ
ANDRZEJ | Mobilna autodiagnostyka komputerowa

śródmiescie, Wałbrzych

Najbardziej podejrzany jest własnie czujnik połozenia walu korbowego. Mozna pomysleć nad wyczyszczeniem kolektora ssącego i przepustnicy


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI