Skoda Octavia 1,8 turbo 1999 rok
Witam,
mam problem ze Skodą Octavią - grupa VW silnik 1,8 turbo AGU, rocznik 99.
Co jakiś czas na letnim lub ciepłym silniku auto nie odpala, kręci jak oszalały, natomiast nie chce zapalić. Po podpięciu komputera oprócz zaniżonego napięcia z uwagi na kręcenie rozrusznikiem występuje też błąd 16706 - Czujnik obrotów silnika/brak sygnału/ nie związany ze sprzętem/błąd sporadyczny.
Rozumiem że chodzi o czujnik położenia wału? Czy da się go jakoś sprawdzić? I czy też tak jak w przypadku np. przepływomierza należy zakupić taki sam po nr?
Czy to może w tym tkwić problem? ale dziwne że brak jakichkolwiek innych objawów, a sam problem z odpalaniem dzieje się na razie czasem ale na zasadzie "nie znasz dnia ani godziny" i auto nie odpala, mimo że w danym dniu jeździło wielokrotnie. Czy Bosch będzie najlepszym producentem tego czujnika? Czy Febi albo Delphi tez ujdzie?
Dobiesławice 16, Kraków
tak ten czujnik może robić takie rzeczy i auto może nam nie odpalać raz na jakiś czas co do zamiennika febi lub delphi są dobro firmą i nie mają jakiś tam problemów czujnik położenia wału nie jest drogi.
ul.Faszynowa 8, Poznań
Witam , problem może pochodzić z wadliwego czujnika położenia wału takie objawy on daje ale i wiele innych przyczyn tego zjawiska może być.Natomiast jeśli chodzi o czujnik to zalecam z jak najwyższej półki.Pozdrawiam.
ul. Bokserska 9, Warszawa
Może być to czujnik. Co to znaczy, że kręci jak oszalały? Czy kręci szybciej niż normalnie? Jeśli tak, to należy pomierzyć ciśnienia w cylindrach (w momencie występowania zjawiska). Bosch będzie dobrym producentem, ale febi i delphi też jak najbardziej w porządku.
Śródmieście, Wałbrzych
Problem prawdopodobnie tkwi w przesatwionym kącie wtrysku.Nalezy sprawdzic testerem diagnostycznym -dynamiczne ustawienie faz rozrządu.Jest taka funkcja i nalezy ustawic kąt wtrysku.Mechanik przestawia ustawienie na pompie i testerem synchronizujemy to ustawienie.Jezeli kąt jest przestawiony to na cieplym cięzko pali.Moze byc czujnik polozenia walu lecz błąd ten zapisze jak jest niskie nap.akumulatora a krecimy dlugo rozrusznikieem.Na moje doswiadczenie to kąt wtrysku
Łąkowa 46, Bolesławiec
Mieliśmy taki przypadek gdy silnik był ciepły kręcił jak głupi ale nie włączało pompy paliwowej okazało się że już przekaźnik od pompy był na wykończeniu.Wymiana przekaźnika załatwiła sprawę
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.