POWRÓT

Skoda Octavia 1,8T 99r., czasem na ciepłym silniku nie chce palić, kręci jak oszalały ale nie odpala

Witam,
mam problem ze Skodą Octavią - grupa VW silnik 1,8 turbo AGU, rocznik 99.
Co jakiś czas na letnim lub ciepłym silniku auto nie odpala, kręci jak oszalały, natomiast nie chce zapalić. Po podpięciu komputera oprócz zaniżonego napięcia z uwagi na kręcenie rozrusznikiem występuje też błąd 16706 - Czujnik obrotów silnika/brak sygnału/ nie związany ze sprzętem/błąd sporadyczny.
Rozumiem że chodzi o czujnik położenia wału? Czy da się go jakoś sprawdzić? I czy też tak jak w przypadku np. przepływomierza należy zakupić taki sam po nr?
Czy to może w tym tkwić problem? ale dziwne że brak jakichkolwiek innych objawów, a sam problem z odpalaniem dzieje się na razie czasem ale na zasadzie "nie znasz dnia ani godziny" i auto nie odpala, mimo że w danym dniu jeździło wielokrotnie. Czy Bosch będzie najlepszym producentem tego czujnika? Czy Febi albo Delphi tez ujdzie?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
AUTOMECHANIKA 24H POMOC DROGOWA  WULKANIZACJA mechanika

Dobiesławice 16, Kraków

tak ten czujnik może robić takie rzeczy i auto może nam nie odpalać raz na jakiś czas co do zamiennika febi lub delphi są dobro firmą i nie mają jakiś tam problemów czujnik położenia wału nie jest drogi.

Porównaj ofert OC.

KTL. Tomasz Koperski

ul.Faszynowa 8, Poznań

Witam , problem może pochodzić z wadliwego czujnika położenia wału takie objawy on daje ale i wiele innych przyczyn tego zjawiska może być.Natomiast jeśli chodzi o czujnik to zalecam z jak najwyższej półki.Pozdrawiam.

Stacja Obsługi Samochodów Zbigniew Czarnocki
UMÓW WIZYTĘ

ul. Bokserska 9, Warszawa

Może być to czujnik. Co to znaczy, że kręci jak oszalały? Czy kręci szybciej niż normalnie? Jeśli tak, to należy pomierzyć ciśnienia w cylindrach (w momencie występowania zjawiska). Bosch będzie dobrym producentem, ale febi i delphi też jak najbardziej w porządku.

Mobilna autodiagnostyka komputerowa

Śródmieście, Wałbrzych

Problem prawdopodobnie tkwi w przesatwionym kącie wtrysku.Nalezy sprawdzic testerem diagnostycznym -dynamiczne ustawienie faz rozrządu.Jest taka funkcja i nalezy ustawic kąt wtrysku.Mechanik przestawia ustawienie na pompie i testerem synchronizujemy to ustawienie.Jezeli kąt jest przestawiony to na cieplym cięzko pali.Moze byc czujnik polozenia walu lecz błąd ten zapisze jak jest niskie nap.akumulatora a krecimy dlugo rozrusznikieem.Na moje doswiadczenie to kąt wtrysku

Car Serwis Jan Igras Mechanika Samochodowa

Łąkowa 46, Bolesławiec

Mieliśmy taki przypadek gdy silnik był ciepły kręcił jak głupi ale nie włączało pompy paliwowej okazało się że już przekaźnik od pompy był na wykończeniu.Wymiana przekaźnika załatwiła sprawę


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat