POWRÓT

Renault Megane II 2002

Skacząca temperatura i drugi obieg chłodzenia

Witam. Posiadam pewien problem z temperaturą silnika. Samochód osiągnąwszy wysoką temperaturę włącza drugi obieg chłodzenia. W moim przypadku czasami robi to za późno. W rezultacie strzałka temperatury skacze i czasem wychodzi poza 3 kreskę. Jadąc z podłączonym komputerem wskazywało iż drugi obieg włącza się np w przypadku 95 lub nawet 100 stopni po czym spada po załączeniu drugiego obiegu. Problem nie występuje latem kiedy to samochód chłodzi się drugim obiegiem praktycznie cały czas. Gdy temperatura spada wtedy problem się nasila. Termostat wymieniony, pompa wody po diagnozie, jest w porządku. Temperatura nigdy nie przekroczyła 3 kreski podczas postoju. nawet 50 min. Tylko i wyłącznie podczas jazdy. Do 70km/h praktycznie nie zauważyłem aby się to pojawiło. Wtedy zawsze trzyma prawidłową temperaturę, dopiero powyżej.

Gdzieś przeczytałem iż może mieć to także problem z nagrzewnicą (Rzeczywiście działa ona trochę niewydolnie a przy 5 stopniach na zewnątrz trzeba włączać obieg wewnętrzny nadmuchu) ale wolałbym uzyskać potwierdzenia

Oczywiście już chciano ściągać głowicę aczkolwiek wolałbym się z tym wstrzymać, samochód ma 85 tys i był używany praktycznie w mieście więc nie sądzę iż uszczelka powinna być zniszczona.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ
Igor | Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Układy są tak projektowane, żeby drugi bieg wentylatorów szedł na 95-105 stopni


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI