Renault Megane II 2002
Witam. Posiadam pewien problem z temperaturą silnika. Samochód osiągnąwszy wysoką temperaturę włącza drugi obieg chłodzenia. W moim przypadku czasami robi to za późno. W rezultacie strzałka temperatury skacze i czasem wychodzi poza 3 kreskę. Jadąc z podłączonym komputerem wskazywało iż drugi obieg włącza się np w przypadku 95 lub nawet 100 stopni po czym spada po załączeniu drugiego obiegu. Problem nie występuje latem kiedy to samochód chłodzi się drugim obiegiem praktycznie cały czas. Gdy temperatura spada wtedy problem się nasila. Termostat wymieniony, pompa wody po diagnozie, jest w porządku. Temperatura nigdy nie przekroczyła 3 kreski podczas postoju. nawet 50 min. Tylko i wyłącznie podczas jazdy. Do 70km/h praktycznie nie zauważyłem aby się to pojawiło. Wtedy zawsze trzyma prawidłową temperaturę, dopiero powyżej.
Gdzieś przeczytałem iż może mieć to także problem z nagrzewnicą (Rzeczywiście działa ona trochę niewydolnie a przy 5 stopniach na zewnątrz trzeba włączać obieg wewnętrzny nadmuchu) ale wolałbym uzyskać potwierdzenia
Oczywiście już chciano ściągać głowicę aczkolwiek wolałbym się z tym wstrzymać, samochód ma 85 tys i był używany praktycznie w mieście więc nie sądzę iż uszczelka powinna być zniszczona.
Przechodnia 14, Węgrów
Układy są tak projektowane, żeby drugi bieg wentylatorów szedł na 95-105 stopni
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.