Skoda Octavia Kombi Tour 1,6 MPi + LPG - rok 2011
Witam. Posiadam nową - salonową - skodę octavię 1,6 mpi + lpg z 2011 roku. Przy przebiegu 35000tys zapaliła się kontrolka oleju - niski poziom. Byłem niestety już po gwarancji więc nie bawiłem się w naprawy sądząc, że to przejdzie. Teraz mam 128000km i nie mogę wyjechać za miasto jeśli nie zabiorę ze sobą litra oleju :-) - jadąc z Łodzi do Rudy Śląskiej i wracając przy prędkości 110-120 km/h dolewam 0,7 - 1 litra oleju. Zmianiałem oleje na różne firmy, i nawet ostatnio zamiast dedykowanego 5w-40 to wlałem 5w-50. Zużycie oleju pozostało prawie takie samo. Przy jeżdzie w mieście nie mam tego problemu. Pojawia się on tylko w trasie gdzię prędkość jest utrzymywana przez dłuższy czas. Auto nie dymi, świece są czyste. Silnik 8 zaworowy- MPi. Wycieków brak. Pytanie jak, i dlaczego ubywa tego oleju?
ul. Wersalska 54, Łódź
Niestety, trzeba rozebrać silnik i wymienić pierścienie tłokowe.
Przechodnia 14, Węgrów
Nie ma cudów, jeśli nie ma wycieków oleju ( co przy tej ilości byłoby nie do przeoczenia ) to silnik musi go gdzieś palić. Prawdopodobnie przepuszczają pierścienie, skoro dzieje się to pod obciążeniem. Troszkę może pomóc olej Valvoline Maxlife, proszę także zmierzyć kompresję.
ul. Bokserska 9, Warszawa
Prawdopodobnie są zużyte pierścienie tłokowe, tłoki lub/i gładź cylindrowa albo uszczelniacze trzonków zaworowych. Te elementy mogą mieć wpływ na zużycie oleju. Należy to zweryfikować - niestety jedyny sposób to rozebranie silnika. Proszę też sprawdzić ciśnienie w cylindrach robiąc również próbę olejową. A na przyszłość nie zaniedbywać żadnych zapalających się kontrolek - nie świecą się bez przyczyny.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.