POWRÓT

silnik traci moc po wymianie turbiny

Witam serdecznie,
Jestesmy po wymianie Turbiny na nowa regenerowana. Niestety montowal wszytsko Mechanik ktory nie miala specjalistycznych maszyn. Po zamontowaniu okazalo sie ze samochod ponownie traci moc i Po sygnalizacji migajacej kontrolki swiecy zarowej przelacza sie na tryb awaryjny.
Po odpaleniu silnika na nowo problem znika Ale wraca Po 2 dniach. Mechanik zrobil diagnostyke i wyszly dwa bledy:
013128
000565

Z tego Co czytalam przyczyna moze lezec w sterowniku odpowiadającymi za regulację doładowania powietrza. Ten byl razem z kupiona turbina. Ale moze jest zle wywarzona geometria.
Zalacza sie rowniez sporadycznie kontrolka filtra dpf to juz sie dzialo przed wymiana turbiny i calymi problemami. Nie wiem czy To laczyc ze soba czy sa to dwie niezalezne rzeczy.

Aktualizacja 1
Mechanik garażowy po prostu założyl Nowa turbine ze sterownikiem. Nie robił żadnej adaptacji sterownika gdyż nie posiadał żadnego sprzetu. Adaptacja sterownika w tym przypadku jest ciezka i może powodować te błędy? Nie ma żadnych odglosow z turbiny niepokojących.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
MB Auto Serwis

Juszczyn 38, Środa Śląska

Witam
Czy sterownik turbosprężarki był wymieniany ? Czy mechanik wykonał adaptacje tego sterownika po naprawie ? Wymagana kontrola doładowania podczas jest i szereg innych testów. Zapraszam

Porównaj ofert OC.

KBL SERWIS

ul. Pełczyńska 155, Wrocław

Do sprawy trzeba podejść całościowo, sprawdzić co z DPF ponieważ on też odpowiada za moc auta i tryby awaryjne. Stopień zabrudzenia DPF i EGR może to wywoływać, a zabrudzić się mógł bardziej jeszcze przed wymianą turbiny.

TurboOne Bartłomiej Kotlarz

Gajowicka 90/59, Wrocław

Witam. Na 100% turbina nie została poprawnie ustawiona i przeładowuje . Trzeba ustawić na maszynie przepływ na zmienna geometrię .

MB Auto Serwis

Juszczyn 38, Środa Śląska

Adaptacja sterownika polega na podłączeniu sprzętu diagnostycznego i wykonania nastawów podstawowych sterownika turbiny. Jeżeli nastawnik został wymieniony to jak najbardziej brak kalibracji może powodować te usterki natomiast nie możemy wykluczyć tutaj innych przyczyn tych błędów. Jest to najtańszy koszt na początek ale mimo wszystko zalecałbym wykonanie podstawowej diagnostyki układu doładowania oraz układu wydechowego celem wykluczenia innych usterek powodujących w/w błędy. Kolejna sprawa jest również jakość wykonania regeneracji turbosprężarki bo istnieją sytuację w których zakład zajmujący się naprawa turbosprężarek również popełnia błędy np w regulacji zmiennej geometria. Moje zalecenia to wykonanie adaptacji oraz diagnostyka podstawowa układu doładowania i wydechowego.
Pozdrawiam


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat