Fprd Focus II 1.6 benzyna 100KM 2011r polift
Focus MKII 2011 1.6 benzyna 100KM - silnik nierówno pracuje przy 1800 - 2000obr i lekko poszarpuje podczas jazdy. Auto salonowe polskie, kupiłem jako 2 właściciel 9 miesięcy temu i cały czas ten objaw jest obecny. Mechanik nie dał rady zdiagnozować sprawy - twierdzi, że tak ten model ma.
Wymieniłem cewkę (na oryginał), kable (na NGK), świece (na Motorcraft) i przeczyściłem czujnik ciśnienia dolotowego. I NIC KOMPLETNIE TO NIE DAŁO. Zacząłem lać Orlenowskie 98 Verva (tak z cztery tankowania) i NIC to nie dało. Wróciłem do Statoil Miles Plus 95 (tańsze a może nawet lepsze). Kilka razy nalałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy - NIC jak zwykle.
Co jest przyczyną? Brudna przepustnica? Zepsuty czujnik położenia przepustnicy? Wada fabryczna wałka rozrządu? Zły soft silnika? Proszę o wskazówki.
Aktualizacja 1
O odmie myślałem ale nie wiem jak to się sprawdza? W Focusie II 1.6 100KM mam rurkę prowadzoną znad pokrywy głowicy do obudowy filtra powietrza - mam sprawdzić czy ta rurka jest drożna czy jak to się sprawdza?
O evap nie myślałem choć wiem co to jest - tu komp (mam skaner to jak znajdę chwilę to podłączę). Nie pamiętam tylko reguł kiedy evap ma być otwarty a kiedy zamknięty?
Usterkę mechaniczną przepustnicy można w sumie wykluczyć bo to szarpanie raz jest wyraźniejsze a czasami wcale go nie ma - jakby coś było mechanicznie uszkodzone to by raczej cały czas było tak samo (a przynajmniej nie byłoby momentów, w których wcale nie szarpie).
Jedyne co mi się do tej pory rzuciło w oczy to że na jałowym biegu na postoju parametr LTFT wynosi +10% czyli na granicy normy. Gdzieś jest mała nieszczelność na dolocie, tak? Gdy dodam gazu to LTFT od razu spada praktycznie w okolice 0%.
Wskazówki są jak najbardziej cenne ale bardzo bym prosił o rozwinięcie ich pod kątem tego jak je zweryfikować. Będę wdzięczny.
Aktualizacja 2
Broń Boże żadnego gazu nie ma!
Śródmieście, Wałbrzych
Usterka mechaniczna przepustnicy mozliwa,czujnik połozenia nie ,bo wtedy zapala sie check .Sprawdzil bym odme i uklad evap[odparowania par paliwa] oraz prace sond lambda [jak zmienia sie napiecie].Przed tym wszystkim diagnostyka komputerowa z obserwacją danych bierzących
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.