POWRÓT

Seat Leon 1,8 turbo 2001

Seat Leon 1,8T rzuca autem, na koleinach kierownica skręca, ściąga przy przyspieszaniu, niestabilnoś

Witam,
auto to Seat Leon 1,8T 2001r. rozumiem że to ta sama płyta co A3 8L i Golf IV?
Problem jest taki że bardzo niestabilny jest samochód, rzuca nim, szczególnie na koleinach i poprzecznych pęknięciach jezdni a także przy nagłym naciśnięciu gazu jak na koła idzie moment obrotowy (jest to silnik turbo także moc konkretna)
Byłem na zbiezności, z tego co się dowiedziałem robi się tylko oś przednią? bez kątów?
Pytałem o przekładnie, twierdzili że nie stuka, nie cieknie, ma minimalny luz ale to norma.
Ktoś mi doradził żeby wymienić wszystkie tuleje na pełne z Cupry/S3 Lemfordera wraz ze sworzniami, a do tego ale to już sam zastanawiam się nad ponowną wymianą tulejek w belce, bo parę lat temu mechanik wymieniał je ale wsadził Ruvilee - wg mnie firma średnia, lepsze chyba TRW/Lemforder czy Febi
No bo gdzie może być problem? na SKP nic nie widzą, zbieżność zrobiona, amortyzatory przód/tył wymienione na Bilsteiny, a auto jest niestabilne.
Trudno brać się za przekładnie skoro nie ma ku temu konkretnych przesłanek.
No chyba że pompa wspomagania robi takie cyrki? Czy nie ma prawa?
Jest jeszcze taki problem (od razu dodam ze komplet drążków z końcówkami wymieniony) - jak się najeżdza na krawężnik bokiem tj najpierw lewe kołe, potem prawe, czuć wyraźnie że lewe stabilnej wjeżdza a prawe ma taki jakby "luz" (?) jakby tam coś nie trzymało, nie wiem czy to też nie jest powiązane.
Dziwne tylko że na stacji kontroli nic nie wykryli.

Czy warto na początek jako podstawowa opcja - wymienić komplet tulejek i sworzni wahaczy przód? Nie wiem czy oś tylna też może mieć związek?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ
Igor | Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Sam Pan sobie odpowiedział, coś się dzieje z prawej strony. Na szarpakach czasem nie wszystko widać... szczególnie gdy diagnosta olewa swoją robotę, co jest niestety częste. Pompa wspomagania nic do tego nie ma.

Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik
UMÓW WIZYTĘ
Zbigniew | Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik

ul. Bokserska 9, Warszawa

Sprawdzić dokładnie odkształcalność silentbloków wahaczy przednich, sprawdzić kąty pochylenia koła i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Jeśli są dostępne twardsze silentbloki zastosować


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI