POWRÓT

Dacia Logan 1.5 dci

samochod nie odpala po odpalaniu przez kable innego

Ostatnio pomagałem odpalić samochód kolegi przez kable z mojego samochodu. Jego samochód odpalił, a mój nagle zgasł (pracował podczas tego jak był dawcą prądu). Jako że było to pod domem to samochód stoi, nie mogę go odpalic. elektronika działa (radio, światła itP) rozrusznik kręci ale nie chce załapać samochód. Co sie mogło stać poprzez takie ładowanie kogoś innego?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Mirosław Detlaf - blacharz samochodowy
Andy | Mirosław Detlaf - blacharz samochodowy

ul. Kasztanowa 3, Kokoszkowy, Starogard Gdański

Trochę o rozruchu na kable:

Jest całkowicie bezpiecznym dla silnika sposobem awaryjnego uruchamiania, choć nie zawsze musi być bezpieczny dla samochodowej elektryki. Popełniając kardynalne błędy można nie tylko nie uruchomić auta, ale na przykład uszkodzić alternator w samochodzie dawcy prądu. W ostateczności można też doprowadzić do wybuchu akumulatora. Aby uruchamianie na kable było skuteczne i bezpieczne, należy wyposażyć się w dobre kable i bezwzględnie zastosować do poniższych zaleceń:

1. Znajdź właściwego dawcę

Samochód dawcy prądu musi mieć akumulator o zbliżonych parametrach do auta biorcy (większy nie zaszkodzi). Nie należy np. próbować odpalać dużego diesla, czerpiąc prąd z Daewoo Tico. Będzie to nieskuteczne, ale też może doprowadzić do unieruchomienia dawcy.

Dla pełnego bezpieczeństwa, w nowszych autach w zasadzie powinno się wyłączyć silnik dawcy przy podpinaniu kabli oraz w trakcie awaryjnego rozruchu. W teorii możliwa jest sytuacja uszkodzenia diod alternatora w samochodzie dawcy, gdyby drugi pojazd spowodował znaczące obniżenie napięcia, gdyż wtedy przez diody popłynie bardzo duży prąd. Uszkodzenie alternatora dawcy zdarza się bardzo rzadko i to raczej w przypadku modeli, w których miniaturyzacja akumulatora pogarsza odbiór ciepła z diod prostowniczych. W starszych autach (przed rokiem 2000) producenci nie zalecali wyłączania silnika dawcy przy próbie rozruchu (sugeruje się robić to natomiast zawsze na czas podłączania kabli).

2. Zachowaj kolejność łączenia

Kolejność podłączania przewodów rozruchowych powinna być taka, aby uniknąć iskrzenia w okolicy akumulatora dawcy. Teoretycznie może bowiem wybuchnąć wodór wydzielający się z akumulatora. Najpierw łączy się bieguny dodatnie obu akumulatorów, a następnie kabel minusowy podłącza do masy dawcy i dopiero potem do masy biorcy.

3. Podłącz minus do masy

Część producentów zaleca, by kabel minusowy podłączać do metalowego elementu silnika biorcy, a nie do samego zacisku ujemnego akumulatora. Zamknięcie obwodu masy poprzez silnik (a więc i przymocowany do niego rozrusznik) może zmniejszyć straty napięcia, gdyż prąd nie będzie musiał płynąć przez relatywnie niedużej grubości przewód masowy akumulatora.

4. Zachowaj kolejność odłączania

Kable rozruchowe należy rozłączyć bezzwłocznie po uruchomieniu silnika. Kolejność odłączania powinna być odwrotna niż przy podłączaniu - zaczynając od ujemnego bieguna akumulatora biorcy. Tam, przy silnym rozładowaniu, wodór nie zdąży się wydzielić, więc nic nie wybuchnie.


Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/news-uruchom-awaryjnie-silnik-nie-zepsuj-auta,nId,769202#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Po przeczytaniu pomyśl co mogłeś, źle zrobić i poszukaj elektryka - musi Ci pomóc w usunięciu usterki.

Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''
UMÓW WIZYTĘ
Rafał | Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

witam, trudno dać jednoznaczną odpowiedź, proszę udać się z samochodem do elektryka, ale mogło dojść nawet do uszkodzenia komputera silnika

Auto Fux
Bogdan | Auto Fux

ZABRODZKA 22, Wrocław

Sprawdzic bezpieczniki oraz wyłącznik uderzeniowy

Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik
UMÓW WIZYTĘ
Zbigniew | Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik

ul. Bokserska 9, Warszawa

Warto przeprowadzić diagnostykę komputerową układu elektrycznego.



Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE


INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.