POWRÓT

Saab 9-5 problem z układem paliwowym

Witam.
Pacjent to Saab 9-5 2,3 T 2006 rok benzyna z gazem. Miesiąc temu zgasł podczas jazdy i odpalił z powrotem bez problemu, po nocnym postoju kręcił lecz już nie zagadał. Po kilkudniowym postoju, podłączeniu do kompa który nie wykazał problemów, dolane zostało paliwo (wskazywał że jest pół baku) auto odpaliło. Po pobycie u mechanika (wymiana klocków) zaczął głośno chodzić
- klekotać, przez następne dni zaczęły dochodzić kolejne objawy smród paliwa z rury wydechowej, komputer pokazał błędy czujnika położenia wałka rozrządu oraz zwarcia na wszystkich cylindrach. Po skasowaniu błędów klekot ustał, do ponownego uruchomienia. Wczoraj padło ładowanie akumulatora - 12,5 V, klema "+" akumulatora jest gorąca oraz rano przy odpalaniu zaczął dymić na niebiesko. Dodam że wcześniej nie było żadnych problemów z silnikiem, nie brał oleju, nie kopcił, bardzo kulturalnie pracował. Klekot pojawia się podczas obciążania silnika, dodaniu mocniejszego gazu czy podjeździe pod górę.
Z góry dzięki za jakieś wskazówki.

Aktualizacja 1
Saab ma turbosprężarkę. Objawy są takie same, niezależnie od paliwa na którym "chodzi"

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Autolapka

Nadarzyńska, 64, Grodzisk Mazowiecki

Jak się zachowuje na samym gazie, a jak na benzynie - czy jest jakaś różnica? Czy ten model ma turbosprężarkę?

Porównaj ofert OC.

Autolapka

Nadarzyńska, 64, Grodzisk Mazowiecki

Trudno powiedzieć na odległość. Mogą być uszkodzone wtryski, może być sprężarka. Najlepiej go oddać do diagnozy.


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat