Saab 9-5 2,3 T 2006 rok
Witam.
Pacjent to Saab 9-5 2,3 T 2006 rok benzyna z gazem. Miesiąc temu zgasł podczas jazdy i odpalił z powrotem bez problemu, po nocnym postoju kręcił lecz już nie zagadał. Po kilkudniowym postoju, podłączeniu do kompa który nie wykazał problemów, dolane zostało paliwo (wskazywał że jest pół baku) auto odpaliło. Po pobycie u mechanika (wymiana klocków) zaczął głośno chodzić
- klekotać, przez następne dni zaczęły dochodzić kolejne objawy smród paliwa z rury wydechowej, komputer pokazał błędy czujnika położenia wałka rozrządu oraz zwarcia na wszystkich cylindrach. Po skasowaniu błędów klekot ustał, do ponownego uruchomienia. Wczoraj padło ładowanie akumulatora - 12,5 V, klema "+" akumulatora jest gorąca oraz rano przy odpalaniu zaczął dymić na niebiesko. Dodam że wcześniej nie było żadnych problemów z silnikiem, nie brał oleju, nie kopcił, bardzo kulturalnie pracował. Klekot pojawia się podczas obciążania silnika, dodaniu mocniejszego gazu czy podjeździe pod górę.
Z góry dzięki za jakieś wskazówki.
Aktualizacja 1
Saab ma turbosprężarkę. Objawy są takie same, niezależnie od paliwa na którym "chodzi"
Nadarzyńska, 64, Grodzisk Mazowiecki
Jak się zachowuje na samym gazie, a jak na benzynie - czy jest jakaś różnica? Czy ten model ma turbosprężarkę?
Nadarzyńska, 64, Grodzisk Mazowiecki
Trudno powiedzieć na odległość. Mogą być uszkodzone wtryski, może być sprężarka. Najlepiej go oddać do diagnozy.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.