Renault Kangoo 2001
W Renault Kangoo mam dziwny problem z układem kierowniczym.
Kiedy jadę prosto po wykonaniu ostrego zakrętu w lewo, kierownica jest lekko obrócona w lewo, a kiedy jadę prosto po wykonaniu ostrego zakrętu w prawo, kierownica jest lekko obrócona w prawo. Podczas kręcenia kierownicą nie słychać żadnych dźwięków, ani nie czuć żadnych oporów czy przeskoków.
Wymieniłem końcówki drążków ale to nie pomogło. Mój mechanik nie znalazł innego luzu.
Ktoś mi powiedział, że to może być spowodowane brakiem zbieżności. Ale ja myślę, że gdyby tak było to kierownica za każdym razem byłaby lekko skręcona tylko w jedną stronę, a jest tak że aby jechać prosto czasem trzeba korygować skręcając w lewo a czasem w prawo.
Który element układu kierowniczego może powodować takie dziwne zachowanie kierownicy?
Myślałem o tym, że może w jakiś sposób mam luzy na koła z tyłu. Nie wiem czy to głupi pomysł, ponieważ nie jestem mechanikiem.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.