Toyota Corolla 2006 E12 1.4 vvti
Samochód ma już 3 sprzęgło a samo sprzęgło chodzi nadal większość czasu bardzo opornie i bez czucia a biegi haczą. Wszystkie bez wyjątku. Przez ostatnie 40.000km zdążyły się 2 dni przez ktore sprzęgło działało miękko sprężyście. Było czuć jak bierze a biegi chodziły miękko precyzyjnie i bez użycia siły.
Oryginalne sprzęgło wymieniłem po zakupie auta bo chodziło tak ciężko że miałem zakwasy w nodze a biegi tylko na chama wchodziły. Wymiana na nowe praktycznie nic nie dała przy biegach a pedał chodził lżej ale ogólnie słaba poprawa. Po xx km postanowiłem jeszcze raz wymienić sprzęgło może to drugie było wadliwe. Po wymianie pedał może przez tydzień chodził lekko ale biegi nadal ciężko. Po tygodniu i sprzęgło zaczęło ciężko chodzić i tak w sumie jeżdżę do teraz i miesiąc temu może zdarzyły się te 2 dni ze chodziło wszystko jak powinno i pierwszy raz od 40kkm czułem jakąś przyjemność z jazdy tym autem. Teraz jest znów tak jak zawsze. raz biegi chodzą ciężko a raz bardzo ciężko a raz na jakiś czas każdy jeden potrafi wejść jak w masło żeby przy następnym wbijaniu znów na chama wejść. Nie ma przy tym żadnych zgrzytów itp. po prostu wchodzą tak jakby to nie było właściwe miejsce albo jakby sprzęgło nie rozdzieliło do końca. Mechanicy nie mają pomysłu a ja bym tym autem chętnie dalej jeździł ale jak na razie to była męka z powodu tych biegów/sprzęgła.
Co to może być? Nie ma żadnych wycieków płynu a olej w skrzyni też jest nowy. Raz na jakiś czas pryskam pompę sprzęgła ktora lubi skrzypiec ale z tego co wyczytałem to typowe w Toyotach.
Czasem jest też problem z odpaleniem. Zawsze za 1 razem odpali ale raz odpala odrazu za innym razem głównie na ciepłym silniku potrafi kręcić 3-4 sek zanim zaskoczy a czasem odpala tak jakby nie chciał bo przestaje kręcić a silnik jakby tak od dołu zaskakuje. Wraz (powoli) obroty rosną od 0 do obrotów jałowych i silnik chodzi. Dziwnie. Aku nowy i świece też nowe ale żadnej różnicy.
Przechodnia 14, Węgrów
Wysprzęglik pewnie nie wymieniony razem ze sprzęgłem
Boya Żeleńskiego 26, Tarnów
Z opisu to tak jakby sprzeglo nie wysprzeglalo do konca. Moze sie blokuje na prowadnicy, Sprawdzic wysprzeglik pompe, Plyn w wysprzegliku i przewod elatyczny do wysprzeglika czy sie nie rozwarstwil.
ul. Bokserska 9, Warszawa
Proszę sprawdzić jak porusza się łożysko wyciskowe na tulei prowadzącej, to może być przyczyną oporów. Co do odpalania, warto wykonać diagnostykę komputerową.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.