POWRÓT

Problemy z mocą

Witam !
Mazda 323F Bj 1,6 benzyna/LPG r 2001. Przepraszam za przydługi opis.
Auto straciło moc na trasie. Nie reagowało na pedał gazu . Musiałem redukować biegi i mocno cisnąć na niskich aby uzyskać jakąś prędkość . Już pod domem przy niskich obrotach zadymiło się z silnika . Zapaliło się chek engine. Sam wykonałem diagnostykę ELM 327 bo okoliczni mechanicy nie posiadali wtyczki do starego złącza Mazdy. Wykazała wypadanie zapłonu na 3 i 4 cylindrze. Wymieniliśmy świece i przez dwa dni auto chodziło jak nowe , jednak trzeciego dnia przy niskich obrotach znowu straciło moc ,jakby jechało na dwóch czy trzech cylindrach . Jeździłem tak kilka dni na krótkim dystansie ok 1 kilometr aż całkiem zaczęło gasnąć w czasie jazdy i tutaj cud wyłączyłem i włączyłem stacyjkę kiedy się jeszcze toczyło i odpaliłem na tak zwany zapych. Auto odzyskało wigor i zaczęło jeździć jak nowe , jakby nie było żadnej awarii. Zrobiłem tak bez problemu 240 km. I niestety znowu utrata mocy. Odpala normalnie , gaz włącza się normalnie tyle że niema mocy, jedynie niekiedy jak mocno duszę gaz na niskich biegach to nagle startuje jak rakieta i idzie normalnie aż nie złapię gdzieś niskich obrotów na skrzyżowaniu. Muszę dodać że przed awarią uczyłem córkę jeździć i ona zadusiła ten silnik kilkanaście razy.
A miała taki odruch że natychmiast go odpalała, jeśli to ma jakieś znaczenie ?
Jestem ciekaw opinii bo mój interfejs wykazuje tylko wypadanie zapłonu a mechanik twierdzi że to mogą być zawory bo czasami słychać pojedyncze bulgotanie przy nagłej redukcji obrotów. Pozdrawiam.

Aktualizacja 1
Witam !
Dziękuję za odpowiedź. Muszę dodać że przed całą akcją byłem na przeglądzie LPG bo się nie włączał i okazało się że to czujnik temperatury. Jaki był koszt naprawy tych zaworów.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
MoniCar

Wiatrakowa 2, Poznań

Witam. Warto sprawdzić instalację LPG. Mazda jest bardzo wrażliwa na jej serwis. Objawy mogą świadczyć o uszkodzeniu zaworów ( wiem to z autopsji mam podobną mazdę i remontowałem już głowicę) lub uszkodzone lejące wtryski lpg bądź pb. Silnik pracuje wtedy na obu paliwach

KTL. Tomasz Koperski

ul.Faszynowa 8, Poznań

Witam .
Trudno zgadnąć co to bo np.reset zapłonu wskazuje wchodzenie w stan awaryjny a wymiana świec i poprawa na krótko to przebicie na przewodach i ponowne przebicie świec wypadanie ponowne zapłonu.Informacje trzeba uściślić.
Pozdrawiam Tomasz.


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat