POWRÓT

Problem z wyciem/buczeniem, obrotami i prędkością

Witam,

od razu nadmienie, że jestem laikiem w sprawach samochód.

Ford Focus MK2 2010r 140tyś przejechane (rozrząd wymieniony po 130tyś) jestem 2gim właścicielem.

Problem zaczął się pojawiać w niedzielę (02.06.19) po odpaleniu silnika i zostawieniu go chwilę na luzie (zapinałem fotelik synkowi) samochód zaczął się trząść i wyć. Wyłączyłem i ponownie włączyłem silnik i problem zniknął.

Dzisiaj tj 04.06.19 odpaliłem silnik i samochód ruszył bez problemu ale po przejechaniu 500-700m i skręcaniu nagle znów zaczął wyć/buczeć. Dodałem gazu za zakrętem i wtedy obroty poszły w górę a prędkościomierz delikatnie opadł i zatrzymał się koło 20km/h. Dopiero redukcja i całkowite puszczenie pedału gazu spowodowało, że samochód przestał wyć a ja znów mogłem dodać trochę gazu i zmienić później bieg.

W niedzielę, zauważyłem także, że przy zjeżdzaniu do garażu samochód sam z siebie hamuje czego do tej pory nie robił. mamy dość mocny "spad" i zawsze się rozpędzał nawet bez gazu a ja musiałem przyhamowywać.

Co może być przyczyną awarii??
Sonda Lambda?? Silnik krokowy?? Sprzęgło?? Czy może coś zupełnie innego??

za 3 tygodnie mam zabrać syna na wakacje a z niesprawnym autem nie chcę ruszać się dalej od miasta...

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Widzę tu kilka problemów. Przy czym problem z hamulcami to prawdopodobnie stojące tłoczki w zaciskach lub spuchnięty przewód


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat