Golf 4 1.6 1998
Witam. Kupilem auto. Mialo byc sprawe. Po czym okazuje sie ze. Auto fakt nie grzeje sie bo utrzymuje sie caly czas temperatura 90 stopni. Ale sa twarde przewody od chlodnicy. Ale plynu nie ubywa chlodniczego. Jedem mechanik twierdzi ze uszczelka pod glowica jest walnieta i zaleca wymiane calego silnika. 2 mechanik twierdzi ze nie pracuje jeden cylinder i ze tez jest walnieta uszczelka i ze komputer jest uszkodzony. Jeden mowi ze koszt to 2 tys. A drugi koszt 1.2 zl. A moje auto podczas jazdy raz na jakis czas szarpie. Nie wieem komu wierzyc.
Sokola 40, Toruń
Witam.
Zapraszam na wstępną diagnozę- twarde węże nie muszą znaczyć uszkodzonej uszczelki czy silnika. Należy pamiętać, że w układzie chłodzenia musi panować ciśnienie o konkretnej wartości.
Podstawowe pytanie- czy mechanicy pokusili się chociaż o demontaż oraz diagnozę organoleptyczną świec? Jeśli nie to zapraszamy do naszego warsztatu, gdzie w pierwszej kolejności posłuchamy silnika, obejrzymy stan świec zapłonowych oraz ewentualnie podłączymy komputer diagnostyczny w celu sprawdzenia błędów oraz faktu czy komputer silnika jest rzeczywiście uszkodzony.
Należy także zweryfikować jakość płynów, w szczególności chłodzącego oraz oleju. Jeżeli są czyste, nie budzą zastrzeżeń oraz stan obu jest należyty (tj. oleju nie przybywa/ubywa, a chłodniczy rzeczywiście ma ładny, przejrzysty kolor i jego stan się także nie zmienia) to z dużym prawdopodobieństwem możemy wykluczyć uszkodzenie układu chłodzenia, tudzież uszczelki pod głowicą.
Pozdrawiam
PS. Koszt wstępnej diagnozy nie przekroczy 50zł, a pomożemy Panu ustalić w którą stronę skłania się nasze zdanie. Przy umawianiu proszę o informację, jaki typ silnika jest u Pana (czy jest to popularny 1,6SR 8 zaworów 100 KM czy trochę bardziej złożony 1,6 16v 101KM).
F. Philipsa 8, Piła
witam , twarde węże nie są podstawą diagnostyki - w układzie chłodzenia na rozgrzanym silniku panuje wyższe ciśnienie co powoduje że węże robią się twarde... , objawy uszkodzonej uszczelki - to gotowanie się płynu chłodzącego - temperatura na wskaźniku dochodzi do max , wywalanie płynu przez korek zbiorniczka... , biały dym z rury wydechowej i ubytki płynu chłodzącego ,
jeśli są jakieś wątpliwości - to faktycznie po pierwsze - oględziny świec , pomiar ciśnienia sprężania , i doświadczony mechanik
Przechodnia 14, Węgrów
Na sprawdzenie uszczelkę zrobić test CO2
ul. Kaliska 13, Warszawa
CO2 w układzie chłodzenia do sprawdzenia na dzień dobry.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.