POWRÓT

problem z ruszaniem, brak reakcji na przełączanie biegów

Posiadam Mercedes A180 CDI, 2005r. z automatyczną skrzynią.

Ostatnio przy delikatnym, nie gwałtownym ruszaniu usłyszałem strzał oraz szarpnięcie po czym samochód nie reagował na pedal gazu dopiero jak wcisnąłem ponad połowę zaczął nabierać obroty ale wciąż nie jechał. Zgasiłem silnik, odpaliłem jeszcze raz, włączyłem D ale samochód stał na miejscu, to samo było z wstecznym, wyglądało tak jakby nie było ciśnienia. gdy odczekałem jakąś chwilę trzymając na D samochód ruszył z delikatnym szarpnięciem. Dojechałem do domu jakieś 2km (wzrosło spalanie) i przy parkowaniu włączyłem wsteczny i znów to samo, samochód nie jechał, zgasiłem, odpaliłem, włączyłem jeszcze raz wsteczny i zaparkowałem. Postanowiłem otworzyć maskę i po otwarciu zauważyłem, że rura dolotowa powietrza jest wyciągnięta ze swojego miejsca, nie znalazłem również uchwytów więc ścisnąłem opaską. Zrobiłem jazdę testową i przy delikatnym ruszaniu jest ok, natomiast przy dynamicznym ruszaniu gdy tylko obroty silnika przekroczą ponad 2000 a skrzynia nie zdąży zmienić biegu z 1 na 2 zaczyna szarpać, mimo jednakowo wciśniętego pedału gazu, po kilku takich szarpnięciach samochód nie reaguje na pedał gazu. gdy odczekam jakąś chwilę samochód powoli zaczyna jechać. Skrzynia nie przechodzi w tryb awaryjny.

Nie wiem co to był za strzał ale podejrzewam, że rura własnie wyleciała po tym strzale. Nie było żadnego dymu, nic nie kopci, odpaliłem w mróz bez problemu. Dziś dojechałem do pracy, trzymając obroty w granicach do 2200 obrotów, bardzo delikatnie przyspieszając i było ok. Wracając do domu, zatrzymałem się na światłach i znowu samochód przestał jechać, musiałem odpalić jeszcze raz i wtedy ruszyłem.
Proszę o pomóc. Czy świadczy to o niskim stanie oleju w skrzyni ?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

witam , ten strzał - to mogła być faktycznie rura dolotowa , pozostałe objawy wskazują na problem ze skrzynią biegów , podstawa diagnostyki - to oczywiście kontrola poziomu oleju w skrzyni i diagnostyka komputerowa skrzyni


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat