POWRÓT

BMW e-92 335 d

Problem z modułem komfortu

Witam
Mam taki problem może ktoś się spotkał z takim podobnym.
Okazało się, że padł mi moduł komfortu (JBE) po rozładowaniu akumulatora. Po założeniu drugiego modułu wszystko zaczęło działać - drzwi na pilota się zamykały wskaźnik poziomu paliwa normalnie pokazywał, itd. Wszystko wróciło do normy. Po kilku dniach akumulator padł i kolejny moduł przestał działać. Na nie działającym module coś rozładowuje akumulator z powodu prawdopodobnie uszkodzonego modułu. Włącza się jakby wentylatorek pod deską rozdzielczą. Bezpieczniki całe. Alternator daje niestabilne 15 V (wahania od 14,7 do 15v). Bez IBS jest mniejsze i waha się od 14,5 do 14,6. Nie zauważyłem spadku napięcia ładowania pod obciążeniem, tj. włączone światła długie i mijania oraz ogrzewanie na full. Mam obawę kupować następny moduł, ponieważ sytuacja może się powtórzyć. Jestem pewien, że po założeniu następnego modułu wszystko wróci do normy, ale raczej nie na długo.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.


Aktualizacja 1
Witam
Dziękuję za informację .Tak samochód posiada Klimatechnik to jest jak najbardziej prawdopodobne że może gubić masę lub plusa jeszcze nie miałem czasu szukać ale zwrócę na to szczególną uwagę . Najgorsze to ze po założeniu następnego modółu wszystko działa ,ale nie na długo
Dziękuję i Pozdrawiam

Aktualizacja 2
Witam
Napięcie jest prawidłowe po założeniu następnego modółu nastąpiła blokada kierownicy z powodu rozładowania akumulatora i brak połączenia z OBD2 .
Czy może być problem z brakiem masy i plusa do modółu

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Mobilny Serwis PAT-Adam Szafrański,mechanik mobilny,warsztat
Adam | Mobilny Serwis PAT-Adam Szafrański,mechanik mobilny,warsztat

Młynarska 11, Ozorowice

Witam czy w aucie jest klimatronik?sprawdzić przewody od modułu,być może "gubi" + po zapłonie i nie wyłącza wszystkich obwodów.Sprawdzić masy

Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ
Igor | Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Przecież to ładowanie jest za duże. Prawidłowe ładowanie jest w okolicach 13,8-14,4 V (BMW najczęściej ma akurat 14,5 V)

PETROCAR - Serwis BMW Tarnów
Michał | PETROCAR - Serwis BMW Tarnów

Boya Żeleńskiego 26, Tarnów

Ladowanie uyaleynione jest od sztemz i moye siegac nawet 17V. Sprawdyic pobor pradu na postoju moye cos bierye prad,

Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik
UMÓW WIZYTĘ
Zbigniew | Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik

ul. Bokserska 9, Warszawa

15V z alternatora jest za wysokim napięciem.


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI