Ford focus 1.6 benz. mk1 2003
Mam problem. Od dwóch miesięcy zaczął brać ok.400 ml.oleju na 1 tyś. km. Przebieg ok.200 tys.km. Sprawdziłem ciśnienia na cylindrach i jest w porządku. Świece po wymianie we wrześniu ,i są czyste. Natomiast po nocy ciężko odpala, później po przejechaniu niewielkiej odległości nie ma problemu z odpaleniem (nowy naładowany akumulator ). MOC jest ,aczkolwiek miałem 3-4 przypadki gdzie dając mocniej gazu na 2,3 biegu pod górę się dziwnie dusił przez chwilę. Kultura pracy ogólnie silnika jak najbardziej w porządku. Nie ma wycieku. Olej używam 5W30. Co się dzieje z olejem. Dlaczego ubywa?
Aktualizacja 1
Witam.Ciśnienie na cylindrach wygląda tak:
1 cylinder 16
2 cylinder 14
3 cylinder 16
4 cylinder 16
Dodatkowe informacje to takie iż.Na przełomie Sierpnia i Września 2017 pożyczałem 3-4 razy samochodów znajomej osobie i pod koniec grudnia dowiedziałem się iż ta osoba jeździła z prędkością do 187 km/h.Czy to jest ten czynnik który spowodował te problemy? .
Aktualizacja 2
W takim wypadku gdy ciśnienie na cylindrach jest zbyt wysokie co mam robić. Generalnie nic z autem się nie dzieje, żadnych błędy nie wyskakują .Naprawa auta czy też remont silnika się szykuje?.
Czy też przez jakiś czas mogę jeżdzic.
F. Philipsa 8, Piła
witam, jeśli nie ma wycieków oleju - (proszę zawczasu to sprawdzić) , to olej znika tylko przez komory spalania - czyli dostaje sie tam przez prowadnice zaworów lub pierścienie na cylindrach , proszę sprawdzić czy po nocy po odpaleniu silnika widać niebieski dym , - jesli tak to wskazuje to na uszczelniacze zaworowe , a jesli nie to problemem mogą być zapieczone pierścienie zgarniające na tłokach
ul. Bokserska 9, Warszawa
Jakie były te ciśnienia na cylindrach? Nadmierne zużycie oleju może być spowodowane zużyciem pierścieni - tłoków - cylindrów lub uszczelniaczy trzonków zaworowych.
ul. Bokserska 9, Warszawa
Te ciśnienia są zbyt wysokie. Powinny być ok. 12-14. Oznacza to, że silnik uszczelnia się pobieranym olejem. Raczej nie dopatrywałbym się przyczyny w jeździe znajomego. Mogą być zużyte tłoki, pierścienie albo gładź cylindrowa.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.