Ford Mondeo 2011 mk4 silnik 1.6 Ti-VCT
Mam Forda Mondeo z 2011 roku , Silnik to 1.6 Ti-VCT o mocy 120KM. Samochód ma 53 tys km przebiegu, jestem jego 1 właścicielem i jeżdze tylko od kwietnia do października . Potem samochód jest trzymany w ciepłym garażu. Wiem że Ford zaleca wymianę paska rozrządu co 8 lat lub 160 tys km . Prosze o szczerą odpowiedź , czy ja to muszę bezwzględnie robić ? czy konieczna jest też wymiana pompy wody i rolki napinacza?. Czy taki pasek może być już sparciały.?
Białowieska 6, Warszawa
Dzień dobry,
Wymiana paska rozrządu po okresie 8 lat lub 160 tyś km jest w tej jednostce napędowej bezwzględna, a ryzyko uszkodzenia silnika bez tej wymiany bardzo duże.
Zapraszamy i pozdrawiamy.
Serwis Ballaun
ul. Kaliska 13, Warszawa
INterwał czasowy jest równie ważny co przebieg . Wymiana rozrządu jest tańsza niż naprawa silnika po jego zerwaniu.
Al. Jana Pawła II 69, Warszawa
Producent samochodu zaleca wymianę paska rozrządu co 160000 km lub 96 mies. i tego się trzeba trzymać. Pompa wody w tym silniku nie jest napędzana paskiem rozrządu, więc nie ma konieczności jej wymiany przy wymianie paska.
Poznańska 4, Mory, Warszawa
Producent w wielu przypadkach nie mówi o wymianie, lecz o inspekcji przy danym przebiegu/okresie. Jeśli pasek jest cały, niesparciały, nie widać uszkodzeń mechanicznych i nie wydaje dziwnych odgłosów, to w mojej ocenie można jeszcze jeździć. Czas co prawda mógł zrobić swoje, ale najlepiej obserwować i na wiosnę należało by podjechać do serwisu aby mechanik ocenił stan paska. Nie ma sensu na ślepo wymieniać podzespołów.
Światowa 24, Warszawa
Proponuję trzymać sie zaleceń producenta. Jeżeli upłynął okres 8 lat to należy rozrząd wymienić. Wymienić należy kompletny rozrząd wraz z pompą wody. Nigdy nie wymieniamy częściowo. Zerwanie paska równa się remont silnika. Wybór zawsze należy do właściciela.
pozdrawiam
Auto-Niedziałek
Kłobucka 9A, Warszawa
Witamy! Dziękujemy za odwiedzenie naszej firmy. Zalecamy wymianę rozrządu ze względu na wiek paska rozrządu. Koszt naprawy bez wymiany pompy wody 650 PLN. jeżeli byłaby konieczność jej wymiany to 900 PLN ale dopiero po weryfikacji. Pozdrawiamy.
Aleje Jerozolimskie 228, Warszawa
Witam,
Elementy układu rozrządu podobnie jak i inne oprócz zużycia eksploatacyjnego ulegają też procesowi starzenia. W związku z tym producenci określają przydatność do dalszej eksploatacji nie tylko na podstawie przebiegu ale i czasu jaki upłynął od wyprodukowania/zamontowania danego elementu.
W tym konkretnym przypadku zalecałbym wymianę paska i napinacza rozrządu (bez pompy).
ul. Modlińska 57a, Warszawa
Dzień dobry. Wymiana układu rozrządu jest niestety konieczna. Z biegiem czasu paski tracą swoje właściwości mimo nieprzejechanych kilometrów. Zalecana jest wymiana zestawu rozrządu (pasek, rolki, napinacz) wraz z pompą wody. Gwarantuje nam to bezawaryjną pracę silnika przez kolejny okres między wymienny paska rozrządu.
Zapraszamy do serwisu na wykonanie takiej wymiany,
Pozdrawiam
Andrzej Arys
Tarnogórska 20 a, Warszawa
Należy przestrzegać przebiegu i terminu wymiany rozrządu, a nawet dla własnego bezpieczeństwa finansowego zalecam wykonać wymianę paska
i napinacza przed granicznym terminem ! Wymiana pompy układu chłodzenia nie jest konieczna ale zalecana, dlatego, że w wypadku jej awarii konieczny będzie demontaż paska rozrządu i zamontowanie nowego ( paska nie wolno ponownie montować i naprężać). Czyli możliwy podwójny koszt w niedługim czasie.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.