BMW E46 318d silnik M47N z 2003r - przebieg ok. 315 tyś. km
Witam. Podczas skręcania (w lewo/prawo) czuć na kierownicy duże opory. Czasami opór wyczuwalny jest stale podczas skrętu, a czasami tylko krótkimi momentami (tzn.: skręcam i wyczuwam opór, potem idzie kawałek delikatnie i znowu opór). Zauważyłem również, że koła po wyjściu z zakrętu nie wracają do jazdy na wprost. Dolegliwości te zaczęły się po wizycie u mechanika, który wymienił mi w przednim zawieszeniu wahacze i tuleje (nówki kpl. Lemforder), następnie ustawił zbieżność. Nie pomogła regulacja na maglownicy (była podkręcana, później odkręcana), pompa wspomagania nie wyje. Wiem jeszcze, że muszę wymienić łączniki stabilizatora. Proszę o sugestie.
F. Philipsa 8, Piła
witam , niestety wygląda mi to na problem z przekładnią kierowniczą,
ul. Bokserska 9, Warszawa
Należy pomierzyć dokładnie geometrię zawieszenia, a nie samą zbieżność (to tylko jeden z parametrów). Pozostałe parametry mają wpływ na to, jak samochód zachowuje się w zakrętach. Najpierw sprawdziłbym czy parametry w geometrii mieszczą się w normie - jeśli nie, to szukałbym problemu w przekładni lub w układzie wspomagania.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.