BMW M47N2
Witam. BMW E90 320d (M47N2) z 2006 roku. Przebieg 331 tysięcy. W układzie dolotowym zauważyłem olej. Dokładnie na odcinku z IC do zaworu EGR, w którym zalega olej - na oko tyle co łyżeczka do herbaty, a poza tym zawilgocenie na ściankach. Samochód nie był odpalany od 3 dni. Czy to normalne zjawisko? Oleju nie ubywa od wymiany do wymiany (około co 10-13 tysięcy), przynajmniej nie zauważam tego na bagnecie.
Jarzynowa 52, Łódź
Witam serdecznie. Serdecznie zapraszamy na dokonanie dokładnej diagnozy pana silnika. Po oględzinach silnika będziemy panu mogli przedstawić dokładniejszą diagnozę. Po odpaleniu silnika uczulam nie wprowadzać obrotów w wysoki zakres.
Zapraszamy.
Przechodnia 14, Węgrów
Zawsze trochę oleju w dolocie będzie... jeśli łyżeczka to nie ma co się martwić, dla uspokojenia sumienia można co najwyżej stan turbiny sprawdzić.
F. Philipsa 8, Piła
Witam, o ile generalnie nie powinno go tam być, to zawsze trochę jest, myślę że to nie jest tragedia przy takiej ilości
ul. Kaliska 13, Warszawa
Przy takim przebiegu prawdopodobnie separator nie pracuje już prawidłowo.
Szczecińska 55, Łódź
Olej w układzie dolotowym, nie wielkie ilości to nic strasznego. Zwłaszcza po pewnych przebiegach. Jeśli nie ubywa oleju między jego wymianami to tym bardziej nie jest źle. Skąd się bierze: przez turbo, przez nieszczelności samego silnika, oraz niedrożne odpowietrzenie silnika i to może być zapowiedź problemów. Mało popularne czyszczenie odmy jest konieczne, każdy silnik tego wymaga, a tym bardziej te z większymi przebiegami. Zapraszamy
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.