BMW E-36 316i rok1993
BMW E-36 316i M43 uklad chlodzenia-wymienilem termostat/2-sruby ukrecily sie ,pech 3-sruba poszla dobrze.Jak sciagnalem wentylator,pasek,wymienilem termostat i zauwazylem ze pompa wodna ma luz ruszajac gora dol ale skrecilem do kupy wszystkie elementy i zrobilem probe szczelnosci zalewajac pierw woda/czesc plynu zostalo w obiegu wiec troche wody dolalem aby byl poziom.Wiec zaczal sie problem,nigdzie nie cieknie termostat szczelny,weze zaczely sie nagrzewac gorny i dolny,zaczalem odpowietrzac sroba i korkiem od zbiorniczka,temperatura na wskazniku jest na polowie na malych obrotach ale jesli podczas jazdy probnej 100-110km/godz.temperatura zaczela wzrastac do czerwonego pola,lecz nie weszla,jak tylko poscilem pedal gazu to spada do polowy na wskazniku tak jadac 60-70km./godz. jest ok ale nadmuch na nogi nie jest wcale goracy tylko letni. CO MOZE BYC? zapowietrzenie jescze?czy moze ten luz na pompie wodnej moze miec skutek ze pompa na malych obrotach podola obiegowi a przy duzych obrotach do 3tys,nie daje rady co jest?powiedzieli mi ze trzeba odpowietrzac uklad chlodzenia pod cisnieniem czy Tak?ja recznie pompowalem na wezach i patrzylem w zbiorniczek na pecherze PROSZE O PORADE JAK FACHOWO ODPOWIETRZYC I CO MOZE BYC?Z GORY DZIEKUJE WOJTEK
Krasickiego 34, Ustka
Trzeba wyjąć pompę wody i sprawdzić czy wirnik jest mocno osadzony na wałku .W przypadku stwierdzenia luzu na łożysku pompy ,co nie jest przyczyna grzania się silnika , należy pompę wody wymienić .
Dobiesławice 16, Kraków
słabe ogrzewanie w kabinie lub jego brak może świadczy o zapowietrzonym układzie lub uszkodzonej pompie wody proponuje dobrze odpowietrzy układ najlepiej stanąć autem pod górę żeby przód auta był wysoko i wtedy odpowietrzyć resztę zrobi silnik trzymać obroty ok 2500-3000
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.