AUDI A8 2006
Umówem wizytę w serwisie wymiany opon w AUDI A8 bez czujników ciśnienia powietrza. Po wjechaniu do warsztatu podniesiono auto, wymieniono opony i opuszczono auto. Serwisant powiedział że trzeba podnieść zawieszenie bo jazda na tak obniżonym podwoziu jest niebezpieczna. Niestety komputer pokładowy nie reagował na ustawienia w menu. Auto musiało trafić do serwisu, w którym ponownie wyregulowano zawieszenie. Koszt regulacji to 300 zł.
Kto jest winien właściciel auta czy serwis opon?
ul. Szczęśliwa 9 , Gdańsk
Witam
Z opisanej sytuacji można domniemywać, że w serwisie wymiany opon nie zablokowano zawieszenia przed podniesieniem go w celu wymiany opon.
Przy regulowanych /pneumatycznych/hydraulicznych zawieszeniach jest to konieczne, żeby uniknąć takich sytuacji jak opisana....
Chyba, że doszło do bardzo wielkiego zbiegu okoliczności i w czasie wymiany opon rozregulowało się zawieszenie.
Dragana 13E, Gdańsk
Jeżeli opis sytuacji jest prawdziwy, to winę ponosi serwis opon.
Przed wstawieniem auta na podnośnik, powinni podnieść je maksymalnie do góry.
Przechodnia 14, Węgrów
Serwis,w tryb podnośnika trzeba najpierw wprowadzić
Saperów 9b , Gdańsk
Po pierwsze audi ma tryb podnośnika i przed podniesieniem trzeba go aktywować.
Po drugie ten dział to raczej nie miejsce na szukanie winnego,jeśli ktoś nie umie obchodzić się z takim autem nie powinien tego robić.
Po trzecie kalibracja zawieszenia jest bardzo prosta jeśli wszystko w aucie działa poprawnie,a to jest najważniejsza część operacji. Jeśli będzie jakikolwiek blad zawieszenia to nie można przeprowadzić kalibracji.
Sikorskiego 11, Myślenice
rozumiem, że auto posiada pneumatyczne zawieszenie. Jesli tak to procedura podnoszenia auta powinna odbywać się na trybie serwisowym zawieszenia.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.