Ford Focus MK2 2008 FL benzyna 1.6 l 100 KM
Moje pytanie dotyczy modyfikacji instalacji elektrycznej. Jeżdżę samochodem mało i wyłącznie w weekendy, więc przez wiele dni stoi on nie używany. Szukam elektryka samochodowego w Warszawie lub okolicach, który byłby w stanie zmniejszyć pobór prądu na postoju (oprócz urządzeń fabrycznych mam tylko zestaw głośnomówiący Bluetooth ale on chyba nie pobiera prądu na postoju). Myślałem o instalacji wyłącznika zasilania np. odbiornika zamka centralnego czy układu komfortu (nie wiem które podzespoły oprócz fabrycznego radia pobierają najwięcej prądu podczas postoju) by je wyłączać na czas nie używania samochodu. Po zamknięciu samochodu układy elektroniczne przechodzą w tryb uśpienia dopiero po ok 30 min, więc diagnostyka jest nieco utrudniona ale liczę na to, że znajdę warsztat, który byłby w stanie zaproponować rozwiązanie wygodniejsze niż odłączanie klemy/odłącznik akumulatora. Obecnie akumulator doładowuję co ok 2 tygodnie aby jego napięcie nie spadło poniżej 12 V. Układ ładowania w samochodzie jest sprawny - daje napięcie od 14.3 V w lecie do 14.6 V w zimie, pobór prądu na postoju ok 45 mA. Gdy robię dłuższe trasy, nie muszę doładowywać akumulatora.
ul. Bokserska 9, Warszawa
Jeśli pobór prądu na postoju jest rzędu 45mA, to akumulator nie powinien rozładowywać się. Proponuję na początek wykonać test akumulatora, ponieważ prawdopodobnie nie akumuluje on już właściwej ilości energii elektrycznej.
F. Philipsa 8, Piła
witam, oczywiście jest to do zrobienia, sprawdzenia - o ile dobrze pamiętam to jednak pobór prądu w trybie uśpienia powinien spaść poniżej 20 mA , więc być może coś jest nie tak , ale też sprawny w 100% akumulator nie wymaga zbyt częstego doładowywania ,
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.