POWRÓT

Objawy luzu w układzie napędowym - luz koła dwumasowego benzyna

Witam serdecznie,
mam taki problem w Audi A3 8L 1,8turbo, auto szarpie, tak trochę jak typowy automat , który jest na wykończeniu.
Jedziemy sobie i np na dwójce chcemy zmienić na bieg 3 i wykonujemy tę zmianę przy 3500-4000 obrotów i silnik szarpie, chyba że samo odpuszczenie sprzęgła i później delikatne dodanie gazu, tak samo rozkręcając wysoko np na 3 biegu silnik do 4500 obrotów, to gdy nie zmieni się na bieg 4, przy odpuszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem - szarpie, tak jak automat.
Czasami - lecz rzadko, jest taka sytuacja że gdy auto stoi dość długo, odpalamy i np po włączeniu biegu wstecznego chcemy jechać, sprzęgło dość długo nie bierze, po chwili mega szarpnie i wtedy rusza, ale to raz na ileś tam przypadków, na co dzień rusza płynnie.
Teraz co zostało sprawdzone/wymienione: kompletne poduszki skrzyni & silnika - Lemforder albo Febi, układ zapłonowy - 4x cewki Beru + 4x świece NGK dedykowane, filtr paliwa co roku wymieniany, ciśnienie paliwa - ok, skrzynia była zmieniana na używaną, bo wył 1 bieg ale przed zmianą i po zmianie jest to samo, także też to nie jest kwestia raczej skrzyni.
Pytanie czy to może być koło dwumasowe? Dziwne jest tylko to że auto przyspiesza ładnie, płynnie przy 1500 obrotów np z 5 biegu, nie szarpie, nie ślizga
Po prostu zmiana biegów, odpuszczanie gazu - hamowanie silnikiem, czy kręcenie wysoko na obrotach powoduje dziwne szarpnięcia, niektórzy mechanicy nie wiedzą, inni twierdzą że być może to koło dwumasowe.
Nie mam pojęcia jakie są objawy w benzyniakach, typu BMW czy właśnie takie silniki jak u mnie, bo generalnie rzadko która benzyna, szczególnie z tych starszych typów posiada koło dwumasowe i to jest chyba problem, że nieznane są objawy, diesle to co innego benzyna też trochę co innego.
Kiedyś ktoś mi zalecał test "taksówkarza" ale nie mam pojęcia o co chodzi.
Nie chce pochopnie władować pieniędzy w zestaw LUK czy Sachs a się okaże że bez zmian.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
AUTOMECHANIKA 24H POMOC DROGOWA  WULKANIZACJA mechanika

Dobiesławice 16, Kraków

może jest tarcza sprzęgłowa zwichrowana skrzynia do demontażu i weryfikacja test taksówkarza to zmiana biegów bez sprzęgła


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat