Ford Focus 1.6 TDCI 2005 90KM bez DPF i dwumasy 295 tys
Ford Focus 1.6 TDCI 90KM 2005 rok , 295 tys km (wersja bez DPF) - po użyciu dodatku do czyszczenia układu paliwowego (przed aplikacją układ był czysty- stałe użycie innego dodatku - przejechane na tym nowym ok 500km po trasie, delikatnie) pojawiły się niepokojące objawy po rozruchu zimnego silnika. Silnik odpala normalnie, pierwsze obroty są ok, po kilku sekundach zaczyna coraz bardziej kuleć(jakby wypadał zapłon) i pojawia się biały lub biało niebieski dym. Po upływie ok minuty gdy złapie nieco temperatury pracuje równo. Jeśli od razu ruszę nie ma żadnych oznak, wkręca się na obroty, rozpędza normalnie. Na ciepłym silniku zupełnie żadnych objawów, także po uruchomieniu. (dodatek do paliwa mógł ale nie musiał mieć tu znaczenia, równie dobrze może to być słabe paliwo lub zbieg okoliczności). Co zostało sprawdzone/zrobione do tej pory: Świece żarowe sprawne, dolane nowe paliwo z inne stacji(bez zmian), filtr paliwa jeszcze ok (oryginalny fordowski, 10 tys do planowej wymiany), zdemontowany i wyczyszczony EGR(nie było tragedii), wymieniona chłodniczka spalin(podejrzewałem że może cieknąć i stąd dym). Proszę o sugestie co jeszcze (poza wtryskami, te zostawiam na deser bo są najdroższe) może tu być przyczyną.
Przechodnia 14, Węgrów
Filtr paliwa jednak bym w tej sytuacji zmienił.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.