POWRÓT

Peugeot 3008 - rok 2010

Niedziałająca klimatyzacja

Witam,
Na wiosnę nabili mi klimatyzację w peugeot 3008. Za 2 tygodnie czynnik uciakł. Została sprawdzona szczelność i ponownie nabita. Za 3 tyg. czynnika już nie było.
Została sprawdzona ponownie szczelność układu, łącznie z wyjęciem chłodnicy i jej sprawdzeniem. Mechanik uznał, że nie wykazało nieszczelności, że muszą być mikronieszczelności, nabił więc ponownie układ, wlewając uprzednio do układu jakiś "uszczelniacz", którego nazwy dziś nie chce mi podać!
Po miesiącu klima ponownie nie działała!!
Obecnie proponuje mi zostawić auto, żeby go sprawdzić. Pod uwagę bierze demontaż deski rozdzielczej, gdyż wg jego teorii może to być wina parownika od klimatyzacji.
Proszę o poradę co mam robić?
Czy nie ma innej możliwości sprawdzenia całego układu, gdzie jest usterka, niż demontaż deski rozdzielczej??!!!!

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
CARMAX Auto Serwis
UMÓW WIZYTĘ
Jarek | CARMAX Auto Serwis

ul. Rolna 8, Kielce

Witam! Na początek trzeba ustalić czy wraz z napełnieniem układu był dodany barwniki UV. Jeżeli za każdym razem dodawano barwnik czyli 3 x po 500 g gazu to uciekło 1,5 kg czynnika co za tym idzie musiało wywalić znaczną ilość oleju który jest zabarwiony kontrastem i ślad musi gdzieś być. Ściąganie deski to duży koszt więc traktować to trzeba jak ostatnia ostateczność kiedy już wszystkie inne teorie upadną. Jak będzie potrzebował pan porady proszę dzwonić i pytać o Jarka. Ja porady nie bierzemy kasy ;-)

AUTOLIN MOTO SERWIS
UMÓW WIZYTĘ
Autolin Moto Serwis Pakosz 53 Kielce | AUTOLIN MOTO SERWIS

Pakosz 53, Kielce

Witamy
Badanie małych nieszczelności ukł. klimatyzacji nie jest niestety wdzięcznym zajęciem, miejsce wycieku w trudno dostępnym miejscu dla oka np. wymiennik ciepła pod deską jest najtrudniejsze do lokalizacji, jeżeli nie ma możliwości wpięcia się w tą część układu. Powinno się podjąć taką próbę przed zdjęciem deski. Zajęcie jest czasochłonne ale wymaga mniejszego nakładu pracy(czyli kosztów). Testuje się układ lub jego cześć przez kilkanaście godzin obserwując spadki ciśnienia na poszczególnych odcinkach zaślepiając miejsca łączenia. Innej drogi nie ma, jeżeli przy poprzednich testach użyto tzw. "kontrastu"-czyli substancji świecącej przy lampie UV, oczywiście w dostępnych dla oka miejscach lub posługując się kamerką inspekcyjną.
Pozdrawiamy

Stacja Obsługi Samochodów Andrzej Kulawik
UMÓW WIZYTĘ
Zbigniew | Stacja Obsługi Samochodów Andrzej Kulawik

ul. Bokserska 9, Warszawa

Możliwości znalezienia nieszczelności jest kilka najbardziej skuteczne to napełnienie układu z dodatkiem kontrast UV który zostawia ślad w ,miejscu nieszczelności druga to napełnienie układu specjalnym gazem i poszukiwanie nieszczelności specjalnym wykrywaczem

Zienkiewicz Auto Centrum
Maciej | Zienkiewicz Auto Centrum

Lubuska 26, Gorzów Wielkopolski

Z doświadczenia wiem że w Peugeocie 3008 czynnik klimatyzacji wycieka przez chłodnicę na wysokości wentylatora silnika. Po nabiciu czynnika z barwnikiem powinno być widać


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI