POWRÓT

Volvo S80 typowe usterki i serwisowanie

Zobacz 44 pytania kierowców oraz 74 porady mechaników na temat typowych usterek sa samochodu Volvo S80 lub zadaj własne pytanie.

  • Volvo s80 98r 2.9 automat : Volvo s80 problem z odpalaniem

    Ktoś może wie w czym jest problem. Volvo s80 2.9i 98r Czasem przy odpalaniu pojawia się „choinka” na desce i dziwnie przerzuca biegi. Zegary się świecą jednak nie działają. Pokazuje P mimo że jadę na D 3/4h później pali i jeździ normalnie, zegary działają Może być to spowodowane niskim napięciem na akumulatorze?

    Odpowiedzi (0)


  • Volvo S80 2007: Stala utrata mocy.

    Volvo S80 2007 ROK .Silnik stracil moc.Wymienilem sterownik turbiny i nic nie pomoglo .Co moze byc przyczyna?

    Odpowiedzi (0)


  • Volvo S80 2.5 TDI 2000: Volvo S80 problem z pedałem gazu

    Volvo S80 2.5 TDI automat 2000r na zimnym silniku nie reaguje na pedał gazu po 2 -3 minutach zaczyna reagować ospale , zaczyna dobrze działać jak auto się nagrzeje

    Odpowiedzi (3)


  • Volvo s80 2001 2.9 200km: Szarpanie

    Witam, Posiadam Volvo s80 2001 2.9 200km w automatycznej skrzyni biegów. Podczas jazdy, a głównie podczas zatrzymania, obroty silnika podskakują. Podobnie jest podczas odpuszczania gazu. Co może być przyczyną?

    Odpowiedzi (2)


  • Volvo S80 II 2013: Volvo S80 II 2013 zamek centralny- problem z zamykaniem

    Volvo S80 II 2013 D5 problem polega na niepoprawnie działającym zamku centralnym. Po wciśnięciu przycisku na pilocie nie daje sygnału świetlnego i nie zamyka auta, po chwili słychać dźwięk zamka jakby się zamykał ale pilot (poprzez wskaźnik diodowy) pokazuje że drzwi są nadal otwarte. Po ponownym przyciśnięciu przycisku zamknięcia na pilocie pojawia się sygnał świetlny i samochód się zamyka (czasami trzeba przycisnąć kilkukrotnie). W opcjach auta ustawione jest sygnalizowanie otwarcia i zamknięcia). Przy otwieraniu wszystko jest ok zarówno przy otwieraniu klamką jak i z pilota. Pozdrawiam

    Odpowiedzi (1)


  • Volvo s 80 1999: Tryb awaryjny po wymianie dwumasy

    Witam. Problem moj polega na tym ze wymienilem kolo dwumasowe w volvo s 80. 2.4 140 kn 99 rok kolo uzywane z tego samego modelu i silnika. Po zlozeniu silnik odpala w trybie awaryjnym wyswietla motorsystem wartung po podleczeniu pod komputer pokazuje blad przepustnicy z tym ze przepustnica jest po regeneracji i do samej wymiany silnik dzialal idealnie w czym moze byc problem czy to mozliwe ze w wymienionym kole impulsator jest w innym miejscu? Ale wtedy chyba bylby problem z odpaleniem i komputer by to pokazal jako blad synchronizacji walu z rozrzadem. Prosze o porade bo moj mechanik rozklada rece

    Odpowiedzi (1)


  • Volvo S80 2.4 litra 2000 rok: Lambda sonda w aucie

    Mam do wymiany lambda sonda w samochodzie Volvo S80 Słyszałam że to powoduje większe zużycie paliwa i oleju silnikowego czy to prawda? Bo inni twierdzą że wcale nie jest konieczne wymienianie tej sondy że można tak jeździć, proszę o dokładną radę czy nie wymienianie tej lambdy sondy może spowodować jakieś uszkodzenia w samochodzie? Dodam jeszcze że jeżdżę na gazie i wymieniłam dopiero jeden raz tą sondę, słyszałam też że w Volvo są dwie lambdy ja nie zauważyłam wpływu gazu na który to samochód jest przerobiony na częste niszczenie się tej sondy. Mam przejechane już 250 000 I dopiero teraz wychodzi druga wymiana, czytałam o tym że tak naprawdę robi się to nawet częściej czyli gaz nie ma wpływu na zużycie tej sondy. Dziękuję i czekam na odpowiedź Anna

    Odpowiedzi (2)


  • Volvo S80 3.0 benzyna, manual, 2000r: Brak wskazań obrotomierza i prędkościomierza brak piątego biegu

    Volvo S80 3.0 benzyna,manual, 2000r brak wskazań prędkościomierza i obrotomierza, nie wchodzi 5 bieg, trudności w uruchomieniu, towarzyszy temu szybkie rozładowanie się akumulatora do zera. Gdzie jest problem?

    Odpowiedzi (1)


  • Volvo s80 2.9 2000 r. : Alarm w kabinie, migajace kierunkowskazy i problemy z uruchomieniem silnika po podłączeniu aku

    Witam mam problem z moim Volvo S80 2.9 2000 rok benzyna gaz w automacie na postoju zaczęło coś piszczec a nad skrzynia biegów zaczęła mrygac kontrolka czerwona po przejechamiu około 300m auto się udusilo miało problem z ponownym uruchomieniem silnika i jednocześnie włączył się alarm w kabinie oraz zaczęły mrygac światła awaryjne których w żaden sposób nie można było wyłączyć samochód wogule nie reagował na pedał gazu po wyłączeniu go nie dało się uruchomić juz silnika na benzynie na gazie ciężko ale można odpalić przy każdym włączeniu zapłonu włącza się ten alarm może ktoś wie o co chodzi proszę o jakieś informacje

    Odpowiedzi (1)


  • Volvo S80 automat 1999: po rozgrzanu sie auto szarpie

    Volvo S80 benzyna 1999. Jazda na "zimnym' jeszcze silniku bez zastrzeżeń. Po rozgrzaniu się przejechaniu 40-50 km szarpanie silnika i utrata mocy. Jak samochód się schłodzi sytuacja się tak samo powtarza w koło. Wymieniono przepustnicę bez efektu, wymieniono filtr paliwa bez efektu. Mechanik wywnioskował , że to alternator??? wymieniono bez efektu. Co jeszcze zbadać i co wymienić ???

    Odpowiedzi (4)


  • Volvo s80 2000: Szarpanie i spadek mocy

    Od momentu zmiany filtrów, rozrządu, oleju borykam się z dosyć dziwnym problemem. Od czasu do czasu samochód dostaje głupawki i podczas jazdy traci stopniowo moc. Mocniejsze naciśnięcie pedału gazu skutkuje większymi obrotami (3-4 tys) ale samochód nie przyśpiesza. Kiedy wyhamuje do ok 20/h obroty spadają do 1tys i skaczą delikatnie do ok 1,5tys. Całym samochodem delikatnie wtedy buja, jakby sam sobie dodawał gazu i robił to pulsacyjnie. Dopiero po wyłączeniu silnika na 5 minut wszystko wraca do normy, ewentualnie po ściągnięciu klemy z akumulatora. Wszystkiemu zazwyczaj towarzyszy błąd w języku niemieckim "motor wartung dringen". Problem dotyczy przedliftowej 80tki z roku 2000 z motorem 2.4 w benzynie z gazem sekwencyjnym i skrzynią automatyczną. Co może być przyczyną? Przepustnica? Słyszałem, że to dość powszechny problem z Volvo.

    Odpowiedzi (1)


  • Volvo S80 2.0 Duratec 2008: Terkotanie przy włączonej klimatyzacji

    Witam Moze ktos spotkał sie z takim dzwiekiem spod maski jak w linku umieszczonym pod koniec wpisu. Ale zacznijmy od poczatku: Pol roku temu spod maski zaczal dochodzic dzwiek jakby wentylator wpadal w wibracje i telepał. Mam 1 wspolny wentylator dla chlodnicy wody i klimy. Silnik benzynowy 2.0 fordowski duratec w volvo s80 2008 Kiedy to bylo odczuwalne? – tylko na klimie. W momencie jak bylo to slychac i wylaczylem klime to momentalnie byla cisza. – nigdy na postoju. Zawsze podczas jazdy a zaczynalo byc slychac w skali 2-3.5 tys obrotow. Intensywnosc i predkosc telepania zmieniala sie wraz z obrotami. To zjawisko zaobserwowalem dopiero jak dzwiek stal sie mocniejszy i wyrazniejszy. – osprzet pracuje. Klima chlodzi. Alternator laduje poprawnym napieciem. – dzwiek nie jest zawsze. Ostatnio przez 2 dni byla cisza zeby kolejnego dnia po kilkuset metrach zaczelo telepać. Nie ma reguły Wczoraj udalo mi sie wyraznie zarejestrowac dzwiek z kabiny podczas jazdy. Jest on coraz silniejszy i jestem juz umowiony na naprawę ale nie do konca wiem od czego zaczac bo na postoju jest cisza i jedyne co moge pokazac to ten film. https://megawrzuta.pl/download/504091a3a5c6315f771cd8385a9c2451.html Poczatkowo jak dzwiek byl slaby i nie bylo slychac zmian w miare zmian obrotów to wymienilem wentylator. Identyczny objaw podczas jazdy na klimie mialem w drugim aucie i przy pewnych obrotach przy pedzie powietrza wentyl wpadal w wibracje. Tutaj to nie pomoglo i zdecydowanie cos z osprzetu jest winne. Czy spotkal sie ktos z takim dzwiekiem spod maski? Na wylaczonej klimie jest cisza caly czas. Z gory dzieki za jakiekolwiek wskazowki. Pozdrawiam

    Odpowiedzi (1)


  • Volvo s80 2.4 d5 diesel 2007 : komunikat "mało płynu chłodniczego"

    Witam wyświetla mi komunikat "mało płynu chłodniczego" wyłącz silnik w volvo s80 2.4 d5 diesel 2007 Sprawdzałem w zbiorniku jest max i pływak jest też w ruchu. Proszę o podpowiedź

    Odpowiedzi (4)


  • volvo s80 2.4 D5 2006 automat: buczenie , warczenie przy okolicy skrzyni biegów

    volvo s80 2.4 D5 automat . buczenie ,warczenie przy okolicy skrzyni biegów . Dzieje się to przy dynamicznym przyśpieszeniu na ok 2 000 - 3000 obr skrzynia nie szarpie dosyć płynnie zmienia biegi .

    Odpowiedzi (1)


  • Volvo, S80, 2000r: Nie działa centralny z pilota światło w kabinie i cale lusterko wewnętrzne

    Volvo S80 2000r pierwszej generacji 2.9 Benz/gaz Nie działa centralny zamek z pilota nawet po wymianie baterii. Z kluczyka normalnie otwiera wszystkie zamki , lusterko wewnętrzne jest rozlane oraz nie działa oświetlenie przy podsufitce

    Odpowiedzi (1)


  • Volvo S80 2.4 benzyna 170 KM. 2000r: Przestaje działać obrotomierz i temperatura płynu

    Podczas jazdy przestaje działać obrotomierz i temperatura płynu . No i wtedy pojawia się problem bo gdy go zgasze to już zapali na chwilę i gaśnie . Wtedy przestaje też świecić się kontrolka w automacie od wybranego przełożenia. Trzeba odczekać z 10 min i wszystko wraca do normy . Co to może być ???

    Odpowiedzi (1)


  • Volvo s80 2.0 t5 226KM : silnik po rozgrzaniu gaśnie

    Silnik wkreca się do 4 tys obrotów z problemami a po rozgrzaniu gaśnie. Wymienione zostało juz wszystko łącznie z wiązka a problem nadal jest ! Komputer wyświetla jakiś komunikat o ciśnieniu paliwa mimo wymiany pompy wtryskow nawet całej listwy wtryskowej ! Do wymiany został tylko moduł CEM czy może być on przyczyną problemów ?

    Odpowiedzi (1)


  • Volvo s80 2000r: Skrzynia nie daje napedu

    jak samochod jest zimny to ruszy i po chwili staje tak jakby skrzynia automat nie dawala napedu. Po zgaszeniu i odczekaniu jakiegos czasu znowu mozna na chwile ruszyc. Rowniez po wyjeciu i włożeniu komputera skrzyni mozna ponownie ruszyc na chwile. Czy to padnieta sjrzynia?

    Odpowiedzi (2)


  • Volvo s80 2,8 turbo automat 2000r : Automat rusza z 3 biegu

    Witam, posiadam volvo s80 2,8 turbo 2000r automat w nie których momentach samochód rusza z 3 biegu a nie raz z 1. Czy to jest oznaka że skrzynia biegów ulega awari??

    Odpowiedzi (1)


  • Volvo s80 sedan 2,4disel 2004r D5244T: Anti-skid wymagany serwis

    Zmieniłem opony letnie na zimowe. Na drugi dzień silnik nie chce się uruchomić. Wyskakuje komunikat anti-skid wymagany Serwis. Dodam, że na dworze - 2.wczesniej było okey, może wina aku, bo jest stary i w tym mrozie ciężko kręci. Proszę o pomoc.

    Odpowiedzi (1)


<123
INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.