POWRÓT

Szarpanie i spadek mocy

Od momentu zmiany filtrów, rozrządu, oleju borykam się z dosyć dziwnym problemem. Od czasu do czasu samochód dostaje głupawki i podczas jazdy traci stopniowo moc. Mocniejsze naciśnięcie pedału gazu skutkuje większymi obrotami (3-4 tys) ale samochód nie przyśpiesza. Kiedy wyhamuje do ok 20/h obroty spadają do 1tys i skaczą delikatnie do ok 1,5tys. Całym samochodem delikatnie wtedy buja, jakby sam sobie dodawał gazu i robił to pulsacyjnie. Dopiero po wyłączeniu silnika na 5 minut wszystko wraca do normy, ewentualnie po ściągnięciu klemy z akumulatora. Wszystkiemu zazwyczaj towarzyszy błąd w języku niemieckim "motor wartung dringen".

Problem dotyczy przedliftowej 80tki z roku 2000 z motorem 2.4 w benzynie z gazem sekwencyjnym i skrzynią automatyczną. Co może być przyczyną? Przepustnica? Słyszałem, że to dość powszechny problem z Volvo.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

Witam, tutaj nie ma co gdybać, proszę na początek sprawdzić błędy w sterowniku silnika, prawdą jest problem z przepustnicami, ale diagnoza to podstawa


Porównaj ofert OC.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

Wyszukaj warsztat