Zobacz 17 pytań kierowców oraz 39 porad mechaników na temat typowych usterek sa samochodu Volvo C30 lub zadaj własne pytanie.
Po prawie kazdym zamknieciu auta z pilota zaczyna mi wyc alarm po 10 sec I mrugaja swiatla. Wylaczam alarm I ponownie po 10sec ta sama sytuacja. Czasem raz, czasem wcale, a czasem nawet i 6 razy. Brak zadnych bledow.
Witam , szukam samochodu do kwoty 20tys zł (+/- 2tys jeżeli znalazł by się naprawdę ciekawy pojazd). Ostatnio moją uwagę przykuło volvo c30 2.0d 136KM, i przypadło mi to auto do gustu. Ponieważ obecnie jeżdze saabem 9-5 z 2007 2.0t , chciałbym zmienić na coś co było by jednak mniejszym autem przy zachowaniu jednak komfortu jazdy, i zapasie mocy pod maską. Czy to auto będzie dobrym wyborem jeżeli tak to co konkretnie lepiej sprawdzić przed zakupem oraz jaką wersję silnikową najlepiej wybrać, żeby auto nie okazało się małą skarbonką. Z góry dziękuje za odpowiedź.
Dzień dobry mam volvo c 30 1.6 diesel 80 kw z 2008 roku rozpadł mi się pasek rozrządu podczas jazdy czy to są silniki bezkolizyjne czy można zacząć szukać drugi silnik?
Witam, Volvo c30 2.0 benzyna Dziś auto zaczelo dziwnie wyc podczas jazdy. Gdy najechalam na drempel przestalo. Gdy na parkingu cofałam, znów zaczeło. Czy coś mogło sie obluzować ? Niedawno wymienialam rolke od napinacza, jakos dziwnie ona drga, względem reszty. Mam filmik, slychac odglos, widać drgania.
Mam volvo c30 1800 benzyna nie ma mocy ,brak przyszpieszenia rozpędza się z trudem do 150/km, czy jest taka morzliwosc ze jest zwarcie na wiązce cam? Nie wyświetla się żaden komunikat
Volvo c30 2d auto po przejechaniu 5 km jak się rozgrzeje to przestaje reagować na pedal gazu ale nie gaśnie. Wcześniej zdarzało się to co 100 _ 200km a teraz już po przejechaniu paru km
Witam,czy mogę odłączyć zasilanie przepustnicy do czyszczenia w volvo c30 2,0d
Witam Podczas jazdy w mieście wszystko jest dobrze. Problem pojawia się na autostradzie przy szybszej jeździe. Tak mniej więcej od 80 km/h wzwyż silnik traci moc... nie chce przyspieszać i często gaśnie silnik przy dodaniu gazu. Nie ważne czy mocno czy lekko się przygazuje. Muszę wtedy zjechać zatrzymać się i odpalić pilnowanie silnik. Przez chwile po osiągnięciu prędkości powyżej 80 jest ok, ale po chwili silnik znowu gaśnie.
Witam, Dwa dni temu odebrałam samochód po regeneracji turbiny zapłaciłam dużo pieniędzy a auto nadal wytrąca moc. Mechanik wymienił filtr powietrza, paliwa, olej, złożył turbine po regeneracji i zalecił delikatną jazdę do 250km. Po przejechaniu około 300km zdecydowałam przetestować auto i maksymalna prędkość to 120km przy czym nie wkręca się na obroty powyżej 2tys. Jestem bezradna i straciłam nadzieję na pozytywne rozwiązanie mojego problemu. Czy jest tu jakiś mechanik który trafnie potrafi zdiagnozować problem? I nie będzie wymieniał wszystkiego po kolei naciągając mnie na koszta. Zaczęłam oglądać filmiki na YouTube odnośnie usterek, wymiany poszczególnych części. Auto nie dymi więc to nie wtryski, nigdy też nie miałam problemu z odpalaniem nawet w zimą, auto po prostu nie wkręca się w obroty . Wg. Mnie coś nie tak z ciśnieniem paliwa.
Dzień dobry, Rozpiszę w punktach po kolei co się działo: 1. W sobotę tankuję do pełna ON na stacji na której dotychczas nie tankowałem, skuszony atrakcyjną ceną. 2. W niedzielę ewidentnie czuję, że coś jest nie tak. Turbina w ogóle się nie załącza. Powyżej 2k obrotów auto nie ma mocy, muli. Na światłach wyłączam silnik, uruchamiam. Turbina zaczyna działać. Tego dnia ze trzy razy dokładnie taka sama sytuacja. Jakby turbina zaczynała łapać po nagrzaniu silnika. 3. w środę na trasie w tylnym lusterku i oświetleniu auta jadącego za mną widzę kłęby dymu. Postój, sprawdzamy z kolegą i niestety czerń. Dotychczas średnie spalanie miałem na poziomie 6,5L/100 km ale jeździłem w trasy. Teraz wbiłem na 8,5L/100 km i ]jeżdżę tylko po mieście. Dodam, że przed zakupem auta była wykonana ekspertyza w serwisie Volvo na Magazynowej w Warszawie. Wówczas wyszło, że silnik nie równo pracuje na zimnym, a także zauważono zapocenia na zaworach przepustnicy oraz pompy vacum. Tydzień temu wymieniłem olej i wszystkie filtry.
Komunikat "skręc kierownica i zapal ponownie". Wyglada ze blokada kierownicy nie działa i po przekręceniu kluczka nic sie nie dzieje. Co jest przyczyna takiego stanu rzeczy?
Problem zaczęły sie pojawiać po wymianie egr'a, i wymianie filtrów i oleju(nie wiem czy ma to wpływ) samochód od czasu do czasu lekko przytyka na sekunde i puszcza, a po dłuższej trasie zapala sie kontrolka kontroli trakcji, kontrolka gaśnie po ponownym odpaleniu silnika. Ostatnio od razu po odpaleniu silnika trakcja sie zapaliła i zaraz chwile później check engine. Kontrola trakcja gaśnie po ponownym odpaleniu ale nie zawsze, aczkolwiek domyślam sie ze przy trasie znów się sie zapali. Jesli chodzi o check engine juz niestety sie pali caly czas. Wspomnę tylko, że samochód ma wycięty dpf i wgrana nową mape silnika (ponad rok temu).
Witam. Problem polega na tym ze auto odpali i po 3-4 sekundach gaśnie. Po długiej walce z plakiem odpala i chodzi normalnie. Problem pojawia się po dniu dwóch lub trzech. Dodam jeszcze ze auto jest sprawdzone pod względem elektryki, był wymieniony tylko czujnik paliwa który wskazał komputer i nic to nie dało. Proszę o pomoc
Po osiągnięciu 3000 obrotów ogranicza moc, po zdjęciu nogi z pedału gazu gaśnie silnik ( dzieje się to na biegu ) na luzie można go gazować swobodnie nawet powyżej 5000 tyś obrotów co może być przyczyną?
Witam. Volvo c30 2011 1.6 turbodiesel. Komputer pokazuje błąd p7700 elektroniczny moduł sterujący pracą silnika błąd komunikacji. Samochód odpala i jeździ, ma moc ale zdarza się, że zgaśnie i nie chce zapalić, po przestygnięciu odpali. Nie ma reguły kiedy zgaśnie. Pojawiają się wtedy błędy: p444d sterowanie egr nieprawidłowa wartość korekty, p8430 zasilanie 3 nieprawidłowy sygnał. Egr wymieniony na używkę (sprawny) zrobiona adaptacja, skasowane błędy, tylko ten p7700 nie daje się skasować. Stary egr a właściwie jego część elektroniczna mocna zaśniedziały i dużo wilgoci. Zrobione około 100km i jest ok alę męczy mnie ten błąd p7700. Nie wiem czy znowu nie zgaśnie.
Hey.Posiadam volvo c30 1.6, 124500 mil. Podczas jazdy na autostradzie,przy zwolnieniu(zatrzymaniu się - korek) auto zgasło. Pierwszy objaw nagła szybka praca wycieraczek (nie były uzywane). Zapaliły się kontrolki abs, esp, komunikat - brake failure stop safety. Auto trafiło na lawetę. Gdy przyjechał mechanik z auto pomocy auto odpaliło. On po podłączeniu pod komputer nie był w stanie stwierdzić co było przyczyną. Pojechałam do warsztatu na diagnostykę, stwierdzili, że trzeba zresetować komputer i będzie ok. Tak zrobili, jednak za parę dni sytuacja się powtórzyła. Tym razem nawet nie ruszyłam. Dodatkowo komunikat Anti - skid services required. Ten poprzedni też. Wróciłam więc do tego samego warsztatu. Po podłączeniu do komputera nie stwierdzono żadnych błędów. Powiedział, że mam wracać do domu i przyjechać jeśli problem się powtórzy. Jednak gdy miałam odjeżdżać problem znów się pojawił i auto już nie odpaliło. Dodatkowo komunikat immobiliser See manual. Stwierdzili ze to problem z rozrusznikiem i go wymienili (oraz okablowanie). Po niecałym tygodniu znów ten sam problem. Tym razem auto nie zgasło ale nie reagowało na pedal gazu. Komunikaty te same. Po zgaszeniu nie odpaliło. Mechanik z auto pomocy odpalił auto po zresetowaniu skrzynki z bezpiecznikami. Po tym pojawił się komunikat electrical system service required. Zalecił dojechać do warsztatu i zostawić auto do sprawdzenia. Na drugi dzień rano auto odpaliło. Ale zostało w warsztacie (tym samym). Mają sprawdzić. Mam zamiar poszukać innego warsztatu. Ale może jakaś podpowiedź co może być problemem?
Witam, W Volvo C30 pojawia mi się komunikat stabiltatskont. Wart. Erforderl po czym auto odcina zapłon. Auto po tym od razu odpala, lecz komunikat wyskakuje ponownie. Dopiero po dłuższej przerwie jestem w stanie przejechać dłuższą trasę. Auto nie ma żadnych problemow że stabilizacja - nie do końca zrozumiałe jest dla mnie to ostrzeżenie. Wydaje mi się, że problem z czujnikiem ABS nie powodowałby gaśnięcia auta. Proszę o porady.
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.