Volvo C30 2007 2.0D 136KM 100kW
Dzień dobry,
Rozpiszę w punktach po kolei co się działo:
1. W sobotę tankuję do pełna ON na stacji na której dotychczas nie tankowałem, skuszony atrakcyjną ceną.
2. W niedzielę ewidentnie czuję, że coś jest nie tak. Turbina w ogóle się nie załącza. Powyżej 2k obrotów auto nie ma mocy, muli. Na światłach wyłączam silnik, uruchamiam. Turbina zaczyna działać. Tego dnia ze trzy razy dokładnie taka sama sytuacja. Jakby turbina zaczynała łapać po nagrzaniu silnika.
3. w środę na trasie w tylnym lusterku i oświetleniu auta jadącego za mną widzę kłęby dymu. Postój, sprawdzamy z kolegą i niestety czerń.
Dotychczas średnie spalanie miałem na poziomie 6,5L/100 km ale jeździłem w trasy. Teraz wbiłem na 8,5L/100 km i ]jeżdżę tylko po mieście.
Dodam, że przed zakupem auta była wykonana ekspertyza w serwisie Volvo na Magazynowej w Warszawie. Wówczas wyszło, że silnik nie równo pracuje na zimnym, a także zauważono zapocenia na zaworach przepustnicy oraz pompy vacum.
Tydzień temu wymieniłem olej i wszystkie filtry.
ul. Bokserska 9, Warszawa
Należy wykonać diagnostykę komputerową aby odczytać zarejestrowane błędy
Ładna 22, Warszawa
Jaki przebieg ma auto? Rocznik wskazuje, ze moze byc to ok. 200 kkm. Przy takim przebiegu w tych autach często problemem jest zapchany filtr cząsteczek stałych. Zatankowane paliwo nie musi mieć bezpośrenuego wpływu na sytuację.
Z ukłonami
Przechodnia 14, Węgrów
Czarny dym to najczęściej lejący wtrysk
F. Philipsa 8, Piła
witam , niestety paliwo nie musi mieć wpływu na to co się dzieje z autem, tym nie mniej niestety nie można tego wykluczyć , proszę podjechać do warsztatu, odczytać zapisane błędy , przeprowadzić diagnostykę układu dolotowego, możliwe że jest tam jakaś nieszczelność i z tego te problemy
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.