POWRÓT

Opel Combo typowe usterki i serwisowanie

Zobacz 4 pytania kierowców oraz 8 porad mechaników na temat typowych usterek sa samochodu Opel Combo lub zadaj własne pytanie.

  • opel combo c 2008 r 1,4 Twinport: wtyczka do sterownika

    uszkodzona wtyczka przewodu zasilającego sterownik ( wtyczka do sterownika) Nie pali na 3 cylinder. Sprawdził mechanik lecz nie potrafił naprawić.Czy jest możliwiośc naprawy

    Odpowiedzi (0)


  • Opel Combo 1,7 DTI 2002 rok: Gdzie czujnik ciśnienia w Opel Combo 1,7 DTI

    Dobry wieczór Panu. W oplu Combo 1,7 DTI z roku 2002 ( silnik numer Y17DT -0448178 ) na dole, prawa strona ,w okolicach miski olejowej jest czujnik. Jest to czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym albo inny czujnik. taki sam czujnik na zdjęciach hurtowni z częściami i na alegro nazywają czujnikiem MAP. Ten czujnik ma 3 piny u dołu, natomiast z boku - u góry wypustkę z dziurką . Na wypustce osadzona jest pomarańczowa gumka ( uszczelka). Problem polega na tym , że w.w. czujnik skądś wypadł w czasie jazdy i sobie tak wisi zaczepiony na wiązce kabli o długości 15 cm. Byłem w 6 warsztatach samochodowych. Czujnik dotykało ok.15-ti mechaników ale żaden z nich nie potrafił ulokować wiszącego na kablach czujnika we właściwym miejscu. Dziś trwało to od 10 do 17 i nic. Zostawili lużny czujnik na kablach i powiedzieli mi że tak luźno wisieć powinien. Czyli że ten czujnik podaje ciśnienie powietrza z atmosfery. Problem w tym, że z tak luźno wiszącym czujnikiem, podpiętym do kabli albo wypiętym całkowicie z wtyczki, po głębokim wciśnięciu pedału gazu ( zwiększeniu obrotów do ok. 320) następuje przeładowanie. Silnik wchodzi w tryb awaryjny, nie reaguje na pedał gazu a obroty trzymają się na poziomie 1500. Trzeba wówczas wyłączyć silnik, odczekać trochę ( ok. 15-20 min. ) i zapalić ponownie. Jak zapali to podłączony do komputera nie pokazuje żadnych błędów. Po przeładowaniu, kiedy wejdzie w tryb awaryjny pojawia się dużo błędów. Ale znikają po wyłączeniu silnika i odczekaniu 20 min. Czasem, jak jest trochę nagrzany, po krótkim parkowaniu nie chce zapalić.Trzeba odczekać. Rano zawsze pali pięknie. To tyle tytułem informacji. A teraz ma m do Pana pytanie. Gdzie to wsadzić? Tzn. ten cypelek z pomarańczowa uszczelką czujnika??? Może był jakiś element , który odpadł w czasie jazdy i dlatego mechanicy nie mogli odnaleźć miejsca osadzenia końcówki z uszczelką? Za informację będę bardzo wdzięczny. Tymczasem pozdrawiam ! I Szczęśliwego Nowego Roku życzę. Marek Malkowski

    Odpowiedzi (3)


  • Opel Combo Tout 1,7 cdti 101km 2005r: Rozbierzne wartosci temp cieczy chlodzacej

    Po wymianie termostatu (drugi w ciagu 5ms-cy) temp na desce dochodzi do ok 83 stopni. Ale problem jest inny, mianowicie w ukrytym menu radia temp przy napisie COLLANT wyswietla -39stopni. Auto zaczelo palic troche wiecej ropy. Czujnik temp cieczy podlaczalem drugi i nie bylo zadnej roznicy. Po odpieciu czujnika swiece dluzej podgrzewaja. Po podpieciu sprzetu diagnostycznego pokazuje temp zgodna ze wskazowka temp na liczniku km. Co moze byc przyczyna takiej sytacji i co mozna w warunkach garazowych z tym problemem zrobic?

    Odpowiedzi (1)


  • Opel Combo 1.6 cdni 77 kw rok 2012: silnik szarpie w zakresie 2000-2500 obr/min.

    Mam taki problem z Combo 1.6 cdni 77 kw rok 2012 przelot ok 245 tys. Przy zakresie prędkości ok 2000 do 2500 obrotów lekko zaczyna szarpać pracuje nierówno ale dopiero jak obroty się ustabilizuja. Przy zmianie biegów słychać jakby milczenie z okolic silnika .

    Odpowiedzi (4)


<>
INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.