Zobacz 3 pytania kierowców oraz 5 porad mechaników na temat typowych usterek sa samochodu Ford Escort lub zadaj własne pytanie.
Wymieniłem rozrząd kompletny. Silnik ford zetec 1,8 16 v 85 kW. Po wymianie rozrządu trzęsie budą, przy dodaniuu gazu dziwny hałas, spadła moc silnika. Auta tak jakby paliło na dwa lub trzy cylindry. Nie ma bledow na kompie . Mechanik twierdzi że rozrząd dobrze ustawiony i szukaj przyczyny w cewce zapłonowej. Czy możliwe jest że to cewka tu po wymianie rozrządu padła? Czy jeżeli rozrząd byłby przestawiony o dwa zęby auto by paliło i jeździło? Czy jeżeli przestawił się o jeden ząb mogła nastąpić kolizja z zaworami? Nie wiem czy będzie tylko regulacja od nowa rozrządu czy już nastąpiła kolizja bo auto słabsze i przy mocnym dodaniu gazu taki dziwny dźwięk jakby popychacze? Czy takim autem mogę dojechać do mechanika 35 km? Czy zmierzenie i spadek kompresji np na dwóch cylindrach świadczy na 100% o kolizji po wymianie rozrządu?
Problem mam taki, że samochód na postoju gdy przyjadę skądś po jakichś 10-15 min temperatura rośnie do 93-95° (mierzony płyn termometrem). Również podczas jazdy z prędkością 140 i wyżej temperatura też rośnie. Przy spokojnej jeździe wszystko jest dobrze. Wymieniłem czujnik temperatury, chłodnice, nagrzewnice, korek, głowicę (rok temu), w ostatnim czasie również powtórnie uszczelka pod głowicą zrobiona, pompa wody też zmieniona.
Przy prędkości ok. 40km/h wz okolicy przedniego lewego koła słychać tak dziwny dźwiek. Fonetycznie to może brzmieć mniej wiecej tak: uououououououou.Przy wyzszej prędkości znika. Poza tym przy skrajnym poożeniu koł przednich, przy powolnym zakrecaniu krotkotrwale zslychac jakby chorbot z okolicy tego koła. Czy to łożysko? Czy coś innego?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.