Zobacz 34 pytania kierowców oraz 97 porad mechaników na temat typowych usterek sa samochodu Fiat Croma lub zadaj własne pytanie.
Miesiąc po remoncie silnika urwały się klapy w dolocie i zniszczyły silnik(Fiat croma 1.9JTD 150km), wina mechanika czy zwykły pech?
Witam Jakis czas temu zaginol mi kluczy do fiata croma 2 z 2009 roku. Posiadam jeden kluczy a drugi dokupilem od innej Cromy czy mozna go przeprogramowac zeby sluzyl jako zapas? Jaki jest koszt uslugi?
Fiat Croma 2008 r.1,9 mjet 150kM 16V chodzi o czujnik poziomu oleju czy się go wykręca czy wyciąga bo leci olej z pod niego ?
zaczyna gwizdac turbina i wydobywa sie z rury wydechowej biały dym czy to koniec turbiny? Jak dlugo moge jeszcze jezdzic? Orientacyjny koszt?
Witam, Świeci się pomarańczowa kontrolka (samochód z klódką) po włączeniu zapłonu i nie działa zegar po wyłączeniu zapłonu Odpala normalnie, po wyjęciu kluczyka nie ma blokady kierownicy. Dlaczego tak się dzieje?
Witam. Fiat croma 2008r 1.9 150koni mjet ciężko odpala. Zrobiona głowica, rozrusznik, wtryski, wymienione świece filtry, zrobiony rozrząd. Rosrusznik po regeneracji ale jakby s) abo kręci). Akumulator był podmieniany. Został tylko alternator, ale ładuje. Za podpowiedź dzięki. Ciśnienie paliwa ok
nie otwieraja sie drzwi od strony kierowcy za pomoca klamki, wymienilem klamke zewnetrzna ii mechanizm i nic, pomocy dzieki z pomoc
fiat croma automat, zagazowany, wszelkie usterki diagnostyczne naprawiane, problem nieustannie zapalajaca sie kontrolka silnika check, samochod sprowadzony z wloch nie moge tej kontrolki zlikwidowac sterowniki i inne rzeczy wymienione brak mi sil co dalej? z gory dziekuje
Witam. Mam dwa problemy: 1. Silnikiem szarpie kolo 1500 obrotów na każdym biegu. Czasem słychać szum i stukanie z silnika. Raz głośniej raz ciszej. Czy to dwumasa? Czy zmiana w tym aucie na jednomase ma sens? Czy to jakiś specjalny zestaw trzeba kupić. 2. Mam luz w pionie drążka zmiany biegów. Czy można regulować luz na lince czy trzeba wymienić na nową?
Witam. Jestem bliski zakupu samochodu Fiat Croma (silnik 1.9 JTD). Słyszałem z kilku źródeł, że jest to samochód całkiem przyzwoicie wykonany. Chciałem dopytać - czy jest też w miarę prosty? Czy każda wizyta u mechanika (czy to wymiana jakichś pierdół w zawieszeniu, lub jakieś drobne rzeczy w silniku) będzie oznaczała dla owego mechanika duże problemy? Mam budżet do 12 tysięcy i słyszałem, że Fiat jest dobrym wyjściem właśnie ze względu na tanie i dostępne częsci jak i całkiem wysoką bezawaryjność, podobnie jak w Skodzie. Chodzi mi po prostu o w miarę prosty samochód. (zawsze lubiłem Toyoty, ale ponoć ich serwisowanie jest dosć skomplikowane)
Stacyjka blokuje możliwość przekręcenia kluczyka i tym samym uruchomienia silnika. Co którąś próbę puszcza. Myśleliśmy, że to wina kluczyka ale przy użyciu drugiego kluczyka jest tak samo. Wymiana baterii na nowe w nich też niczego nie poprawiła. Komputer wyświetla komunikat "Check vehicle protection system" i kontrolkę - kłódka. Ponadto czujniki cofania z lewej strony wariują dając sygnał kiedy nie ma przeszkody i nie dając sygnału kiedy przeszkoda jest. Nie jest to zjawisko stałe, więc nie można kompletnie na nich polegać, gdyż nie wiadomo kiedy przekłamują. Komputer wyświetla komunikat "Parking help anavailable" i kontrolkę - trójkąt z wykrzyknikiem.
Witam ponownie .Temat dotyczy mojej niedawno kupionej Cromy 1.9 multijet ,a dokladnie błedow ktore nagminnie mi wyskakuja czyli check silnika błedy wyszczegolnilem poprzednio wiec opisywal ich nie będe .Postanowiłem zwrocic sie do Carserwisu gdzie kupilem auto aby mi naprawili w ramach rękojmi ;autem zrobilem kilkaset kilometrow od zakupu wiec ja uważam ze sa to wady ukryte ,powiedziano mi ze to pompa wysokiego cisnienia niedomaga i trzeba ja regenerowac i teraz pytanie .Czy te silniki są dosyc dobre i warto dać im naprawić i liczyc ze to juz koniec wad ( silnik ma 139000 przebiegu udokumentowanego) czy zerwac umowę i zwrócic auto w ramach rękojmi prawdopodobnie bez adwokata i sądu się nie obejdzie bo carserwis raczej nie bierze pod uwagę takiej możliwości.Dziekuję za pomoc
Naczytałem się że warto usunąć klapy wirowe lub programowo zablokować w ecu, pytanie do fachowców którzy mają na ten temat pojęcie, czy to prawda czy jesli egr wymieniony miałem w 2013 roku na nowy ,do tej pory przejechane na nim około 80 tys. też warto go zablokować razem z klapkami czy to po prostu bajki. Czy warto? Dzięki za pomoc
Podczas jazdy autko straciło moc, zapalił się check po postoju i ponownym uruchomieniu check nadal sie palił lecz moc powróciła .Po przejechaniu kilkunastu km. do serwisu :-) wyłaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu check zgasł , pytanie co moja cromka odwala za numery :-) I ciąg dalszy byłem w serwisie fiata na komputerku i oto co wydrukowało przepisze tylko wartości gdzie są napisane jakieś dane czyli bez zera. mierzone cisnienie gazolu 2/bar mierzone cisnienie doladow. 978/mBar rozruch silnika dozwolony Błędy: p0230 ster przekaznika pompy paliwa przerywany/obwod otwarty p0683 centralka podgrzewania wstepnego (feedback)przerywany/sygnał niewłasciwy p0380 naped jednostki rozgrzewania przerywany/obwod otwarty p2009 zawor reulatora ilosci przeplywu przerywany/zasilanie p2008 zawor regulatora ilosci przeplywu przerywany/obwod otwarty p0638 ster.zaworu przepustnicy przerywany/obwod otwarty p0091 cisnienie paliwa (reglat.wejscie pompy wys.cisnienia) przerywany /cisnienie zbyt niskie i to tyle mam do Państwa pytanie czy tak jak mi odpowiedziano w carserwisie nie przejmować sie tymi błędami ponieważ to prawdopodobnie wina paliwa kiepskiej jakości a fiaty z tym silnikiem sa podatne na kiepskie paliwo ,dodam iż mam nowy aku dedykowany do tego silnika poprostu mam jeździć czy poprostu rąbią ze mnie idiotę, kupiłem te auto w carserwisie 3 tygodnie temu i wożę niepełnosprawne dziecko .
Podczas jazdy autko straciło moc, zapalił się check po postoju i ponownym uruchomieniu check nadal sie palił lecz moc powróciła .Po przejechaniu kilkunastu km. do serwisu :-) wyłaczeniu silnika i ponownym uruchomieniu check zgasł , pytanie co moja cromka odwala za numery :-)
Mam problem z wahaniami obrotow na zimnym silniku lub gasniecie silnika. Zdarzalo sie ze po dlugiej jezdzie tez gasl i ciezko bylo go odpalic. Cewka i swiece sa nowe.
Witam. Lewa klamka od kierowcy w samochodzie fiat croma 1.9 po lifcie otwiera sie dopiero za drugim razem jak pociagne klamke do gory. Dlaczego tak się dzieje?
Ostatnio na trasie ok 300km autostradą zapaliła mi się komunikat aby sprawdzić poziom oleju. Zjechałem na parking i odczekałem, poziom oleju był ok. Nastepnego dnia znowu ta sama trasa i po ok 200km znowu komunikat, że sprawdź olej. Temperatura -10, a olej castrol edge 5w40, zmieniany ok 7 tyś km temu.
Przy prędkości obrotowej miedzy 1750-2000 obr/min przy stałej predkosci ok 60-70km/h samochodem zaczyna bujać. Jak zaczne dynamicznie przyspieszać, to bujanie nie występuje. Także na postoju nic się nie dzieje, a obroty nie falują. Buja samochodem tak na boki, jak by na jeźdzał na coś raz jedną stroną raz drugą.
Witam, zamieniłem żarówki oświetlenia wnętrza na LEDowe, i teraz co jakiś czas tylne żarówki mrugają. Czy kupiłem złe żarówki czy to jakies inne zakłócenie?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.