hyundai i30 II 1.4 2013
Hyundai i30 II 1.4 LPG, samochód w sierpniu miał wymieniany silnik (przepalone zawory), jakiś czas temu (miesiąc może) zapaliła się żółta kontrolka, w warsztacie błąd usunęli ale powiedzieli że może to być coś z sondą (pół biedy), gorsza wersja że katalizator. Dwa dni temu kontrolka ponownie się zapaliła. Troszkę poczytałem w necie i pytanie czy może to być wina "złej" mieszanki? w sensie chodzi o regulację jej składu. Samochód był sprawdzany pod względem szczelności instalacji itd. w sierpniu i wszystko było ok.
Śródmieście, Wałbrzych
Trzeba podpiąć tester diagnostyczny,sprawdzic kody i dane bieżące.Sonda lambda sterująca poprzez zmiane swojego napięcia steruje składem ,doborem mieszanki[1 sonda].Natomiast sonda za katalizatorem-2-jest kontrolna-sprawdza zawartość tlenu w gazach wylotowych.Jeśli ona bedzie niesprawna,to uszkodzi katalizator[jego struktórę],zapcha,wytopi.Kazde zapalenie sie kontrolki powoduje zapisanie usterki[kodu] w sterowniku silnika
F. Philipsa 8, Piła
witam - tak , jak najbardziej - zły skład mieszanki doprowadza do złego składu spalin - co monitoruje sonda , i może wyświetlić check na desce , ale aby być pewnym należy odczytać jaki błąd jest zapisany w sterowniku , jeśli z lambdy to proponuję go wykasować i jakiś czas jeździć na benzynie , NIE używać LPG , obserwować czy błąd wróci , jeśli tak - to naprawa , jeśli nie - wrócić do jazdy na LPG , jeśli błąd wróci - to instalacja do regulacji
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.