POWRÓT

mazda 5 2.0 diesel 143km 2006rok

kontrola Check Engine i DPF

witam mam problem, zapaliła sie kontrolka check engine i zaczela mrygac kontrolka dpf, mazda straciła również moc, czego moze to byc przyczyna?

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Mobilna autodiagnostyka komputerowa
UMÓW WIZYTĘ
Andrzej | Mobilna autodiagnostyka komputerowa

śródmiescie, Wałbrzych

Auto weszlo w tryb awaryjny,zapchany filtr cząstek stałych.Mrugająca kontrolka dpf własnie to sygnalizuje.Potrzebna regeneracja komputerowa-dobrym sprzętem diagnostycznym statyczna na postoju-nastepnie wykonanie resetów serwisowych[trzy resety].Chech sinika jest obecny przy tego typu zapchaniu.Obecnie auto nie wyjdzie z trybu awaryjnego ,trzeba zrobić j/w.Jesli blisko Walbrzycha ,polecam sie

A&R ROTOR
Piotr | A&R ROTOR

DALEKA 4, RZESZÓW

Z opisu wynika ,że zapchany jest filtr cząstek stałych. Naprawa polega na wypaleniu filtra wg określonej procedury. Można to zrobić w serwisie który dysponuje odpowiednim sprzętem.

Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik
UMÓW WIZYTĘ
Zbigniew | Stacja obsługi samochodów Andrzej Kulawik

ul. Bokserska 9, Warszawa

Samochód jeździ w trybie awaryjnym ze względu na zapchany filtr DPF. Można go wypalić w tzw. trybie serwisowym. DPFy zapychają się w momencie jeżdżenia na krótkich trasach (np. dom-praca), po mieście. Warto od czasu do czasu wybrać się w trochę dłuższą podróż - samochód "automatycznie" wypala filtr DPF, natomiast przy jeździe na krótkich odcinkach, proces jest przerywany, a po ponownym uruchomieniu zaczynany od nowa.



Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE


INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.