POWRÓT

Komunikat - skontroluj układ wtryskowy

Raz na jakiś czas podczas jazdy zapala mi się kontrolka 'skontroluj układ wtryskowy' i zaraz po tym 'skontroluj ESP'. Wtedy dzieją się dwa scenariusze: kiedy zdejmie się nogę z gazu obroty spadają do zera i auto gaśnie (wtedy jest problem bo już nie chce odpalić) albo wchodzi w tryb awaryjny i wzrastają tylko obroty do 1000 na biegu jałowym. W obu przypadkach jeśli nie trzeba się zatrzymywać (tzn. zdejmować nogi z pedału gazu - np. w trasie) auto zachowuje się normalnie, nie szarpie, nie traci mocy. Zdarza się że po przejechaniu jakiegoś dystansu kontrolki same zgasną jak gdyby nigdy nic. Tak samo jest po parogodzinnym postoju - ponowne uruchomienie nie pokazuje już błędów. Innym sposobem na skasowanie błędów na wyświetlaczu (to w sytuacji kiedy zgaśnie) jest odłączenie akumulatora. Kiedyś ta sytuacja zdarzała mi się bardzo, bardzo rzadko i tylko w zimie i nie przy mrozie ale przy dużej wilgotności powietrza, teraz już bardzo często i w każdych warunkach pogodowych. Próbowałem już przeczyścić wszystkie wtyczki od czujników silnika ale nic to nie dało.

Aktualizacja 1
Odpowiedź na sugestie mechaników:
- odpięcie akumulatora to sposób na usunięcie samochodu ze skrzyżowania (jak zgaśnie)
- jak zrobić diagnostykę w czasie jazdy jak problem zdarza się sporadycznie - raz na kilka wyjazdów
- wg diagnostyków usterki nie widać jeśli ona w momencie robienia diagnostyki nie wyświetla się na wyświetlaczu samochodu

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ

Przechodnia 14, Węgrów

Odpinanie akumulatora to nie naprawa ani tym bardziej diagnostyka. Proszę podjechać odczytać błędy ze sterowników

Mobilny Serwis PAT-Adam Szafrański,mechanik mobilny,warsztat

Młynarska 11, Ozorowice

Sprawdzić wtyczkę komputera silnika/sam komputer czy nie zalany wodą oraz sprawdzić wiązki

Mobilna autodiagnostyka komputerowa
UMÓW WIZYTĘ

śródmiescie, Wałbrzych

W renault taka informacja -skontroluj wtrysk- oraz błędy elekrtroniki hamulców to norma.Tak sygnalizowana jest usterka silnika lub osprzętu.Należy zrobić diagnostykę komputerową ,kody i dane bieżace podczs jazdy.Moze być to błąd chwilowy jakiegoś urządzenia lub ukladu.

Stacja Obsługi Samochodów Zbigniew Czarnocki
UMÓW WIZYTĘ

ul. Bokserska 9, Warszawa

Proszę wykonać diagnostykę komputerową i sprawdzić dane bieżące. Jak? Do skutku. Nie ma innej rady niestety. Można zostawić na dzień, dwa auto w warsztacie i polecić, żeby jeździli sprawdzać. Prędzej czy później się uda.


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.