Peugeot 5008 1.6 VTi 88kW silnik EP6C 2010r.
Witam, byłem dzisiaj w warsztacie z powodu powracającej kontrolki "Check Engine" i po przetestowaniu komputerem wyszły następujące błędy (silnik to 1.6 VTi seria EP6C w Peugeot'cie 5008):
- opornik sondy lambda za kat. P0054 oporność zbyt wysoka
- sygnał sondy lambda w dół strumienia P0140 spójność
- sterownik elektrozaworu pompy olejowej P0948 zwarcie na plusa akumulatora
- regulacja ciśnienia oleju P15A6 wartość ciśnienia powyżej nastawy
Mam w związku z tym kilka pytań:
- pierwsze mega laickie - czy elektrozawór pompy to to samo co "włącznik ciśnieniowy oleju"? Pytam dlatego, że ASO zaśpiewało 700zł ze elektrozawór, a włączniki ciśnieniowe są po 40-50zł w sklepach z częściami? Pewnie nie to samo ale chciałbym się upewnić;
- również ASO stwierdzili, że test był robiony uniwersalnym czytnikiem i zapraszają na dokładną diagnostykę komputerem w ASO bo "może czasami wystarczyć reset i wgranie nowego softu" - jedyne 150zł... Możliwe to czy naciągają, i lepiej od razu kupić elektrozawór i dać w niezależnym warsztacie do wymiany?
- no i co oznaczają te błędy sondy lambda? też będzie do wymiany? czy możliwa jest jakaś usterka na wysokości wtyczka/przewód?
Z góry dziękuję za sugestie!
Śródmieście, Wałbrzych
Jeśli chodzi o sodę lambda,to powinna miec od 0,25-1 volta i to ona zapala check silnika.Niestety jezeli parametry są 0 v lub powyzej 1 v to stuprocentowo sonda.Na podstawie napięcia sondy lambda jest regulowany skład mieszanki.Mogą falować obroty,spalanie wzrosnie o 15 procent.Tyle odnosnie sondy.Trzeba tylko sprawdzic czy sonda przed czy za katalizatorem.
W przypadku pozostałych błedów ,nalezy powtórzyc podłączenie komputera diagnostycznego i zobaczyć czy błędy są te same.Wydaje mi sie ,ze są to błedy spowodowane niskim stanem akumulatora.Proszę przejżeć dane biężące podczas pracy silnika.Jeżeli nie będzie kodów błędow to problem nie istnieje.Na podstawie kodów błędow nie wymienia sie urządzen i tylko 100-procentowa diagnoza upoważnia nas diagnostów do wymiany jakiegokolwiek urządzenia.Ktoś niedoswiadczony w temacie moze pociągnąc Pana po kieszeni
F. Philipsa 8, Piła
witam - coś mi wygląda to na odczyt skanerem z allegro - jest problem z sondą lambda , i faktycznie to będzie przyczyna wyskakiwania czeka , proponuję jeszcze raz podjechać i dokonać ponownego odczytu błędów, - pojeździć do ponownego pojawienia się czeka - i ponownie odczytać błędy , oczywiście propozycja aso - reset i wgranie nowego softu jest też rozwiązaniem
JAGIELNIA, 24a, Skawina
Jak najbardziej jest możliwość uszkodzenia wtyczki lub okablowania ale test trzeba wykonać testerem orgimalnym tyko wtedy diagnostyka będzie wiarygodna
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.