Renault Clio RS 2007
Dzień dobry,
Mam problem z Clio III RS (197 KM)
Mianowicie często (jednak nie zawsze) po odpaleniu samochodu po dłuższej przerwie (po nocy, przy wyjściu z pracy) samochód w pierwszych momentach nie ma mocy, kanguruje, skacze. Trwa to ok 1-2 min.
Później problem ustępuje.
Nadmienię że niedawno wymieniane były:
- czujnik położenia walu korbowego
- wszystkie 4 cewki zapłonowe (fajkocewki)
- wszystkie świece
- sonda lambda (za katalizatorem)
- czyszczenie przepustnicy specjalnym preparatem.
Problem jednak wciąż występuje.
Co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania się pojazdu?
Na różnego rodzaju formach doczytałem się że za takimi symptomami mogą stać właśnie wymienione wyżej części bądź że 'ten typ tak ma'.
Jednak nie wierze w to że samochód wyjeżdżając z fabryki miał takie same problemy, poza tym 'ten typ tak ma' nie jest dla mnie żadnym tłumaczeniem.
z góry dziękuje za pomoc,
K.
Śródmieście, Wałbrzych
Przyczyną moze być póżna reakcja grzałek sondy lambda przed katalizatorem.Starzenie sie grzałek sondy sterującej składem powoduje ,ze napięcie pojawia sie na sondzie po chwili od odpalenia.W tym krótkim czasie jest nie odpowiedni sklad miesznki.Nalezy podpić tester diagnostyczny ,sprawdzić kody i dane bieżące oraz pracę sondy labda
Wydawnicza 5, Łódź
Trzeba sprawdzić parametry bieżące zimnego silnika (potencjometr przepustnicy, potencjometr pedału przyśpieszenia, czujnik temperatury silnika, czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym).
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.