POWRÓT

Hyundai Tucson drgania po 120 km/godz.

Hyundai ix35 z 2015 r. 186 KM, Miałem problem, o którym piszą użytkownicy Tucsonów - po 120 km/godz. samochód zaczynał lekko drżeć. Nie wiadomo było jak znaleźć przyczynę więc nie przekraczałem i czekałem. Po roku samochód zaczął ściągać więc pojechałem do serwisu w Wałbrzychu. Prawe koło miało inny karosaż (pochylenie niż lewe), ale nie zdjęli nawet koła. Nie wiedzieli jaka przyczyna, ale uznali, że trzeba wymienić zwrotnicę, amortyzator i łożyska.
Razem 3000 zł. Radzili, abym znalazł dziurę w drodze i zgłosił sprawę ubezpieczycielowi (?!!!).
Pojechałem do dobrego mechanika - stwierdził, że jest wgięcie na amortyzatorze. Wymieniliśmy go (razem 250 zł). I jest świetnie - nie ściąga i nie drga.
Korespondowałem w tej sprawie z działem technicznym Hyundai Polska - nie popisali się.
Po tym doświadczeniu kupiłem Opla Mokkę mimo, że Hyundaie uważam za dobre auta - mam 12 letniego Tucsona 260 tys km i nic nie trzeba było naprawiać.
Markę samochodu zmieniłem, bo standard obsługi Hyundaia uznałem za niedostateczny.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Euromaster SOCHACKI
UMÓW WIZYTĘ

Robotnicza 72A, Wrocław

Witam.
Jeżeli chodzi o rozwiązanie problemów z geometrią kół w szczególności kąty pochyleń, zdarzają się przypadki ciężkie do zweryfikowania, jednak ważne jest zaangażowanie warsztatu, aby dokładnie obejrzeć elementy zawieszenia, czy nie widać jakiś uszkodzeń mechanicznych jak właśnie zdarzyło się w tym przypadku.
Problem robi się gdy tych uszkodzeń nie widać wtedy problem wyklucza się najczęściej po przez wymianę poszczegolnych elementów zawieszania i późniejszej weryfikacji czy wymiana rozwiązała problem czy jednak potrzeba jest wymiana kolejnego elementu, który może odpowiadać za nie prawidłowe pochylenia koła.
Ostatni temat dotyczy samochodów po naprawach blacharskich, które wykonane niepoprawnie magą skutkować przestawienie elementów karoserii co nie pozwala nawet przy wymianie wszystkich elementów zawieszania na nowe, aby prawidło ustawić geometrii kół.
Myślę, że w takim wypadku marka samochodu, ma małe znaczenie bo może to dotyczyć każdej z nich.
Pozdrawiam.
Karol Wewiór

PROFI AUTO Sp.z.o.o

Tęczowa 67, Wrocław

Witam.
Problem również może leżeć po źle wyważonych kołach, rzadko się spotyka że przy niższej prędkości nie czuć drgań ani tak zwanego "bicia" na kierownicy, dopiero przy wyższych prędkościach jest to odczuwalne. Proponuje również sprawdzić wyważenie kół jak i ich dokładne oczyszczenie z nieczystości takich jak błoto itp.
Pozdrawiam i zapraszam. Profi auto


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.