POWRÓT

Hyundai i30 1.4 benzyna 2008

gaśnie na luzie , EPS OFF

Auto po przejechaniu kilku km ,gdy silnik się nagrzeje gaśnie tylko na biegu jałowym.
Zazwyczaj jak stoję na światłach. Samochód po dłuższym kręceniu rozrusznika odpala ,jednak wywala na pulpicie kontrolkę EPS OFF. Czuć nagły spadek mocy. Po przejechaniu kolejnych kilku km, gaszę go i odpalam ponownie. Problem mija. Dodam ,że nie zawsze mam taką sytuacje ,czasem auto normalnie pracuje. Osoba u której byłem podpiąć samochód pod serwisówkę nie stwierdziła żadnych nieprawidłowości ani błędów. Miał ktoś podobny przypadek ? Z góry dzięki za pomoc.

Aktualizacja 1
Zauważyłem również ,że sytuacja ma miejsce gdy auto pracuje pod pełnym obciążeniem (radio,klima,itd).

Aktualizacja 2
Dziś nastąpiły kolejne objawy, tym razem wywaliło mi kontrolkę EPS OFF przy redukcji biegu ,auto się zadławiło ale nie zgasło. Na czwartek jestem umówiony do elektromechanika , powinienem wiedzieć coś więcej.

Aktualizacja 3
No więc tak ... Samochód kolejny raz został podpięty pod kompa ,nic nie pokazało. Wyczyszczono przepustnice, silniczek krokowy i wymieniono świece. Następnego dnia pojechałem do pracy, w pierwszą stronę ,gdy jeszcze było w miarę chłodno ,auto spisywało się bez zarzutu. Natomiast w drugą ,gdy temperatura otoczenia wzrosła ,to podczas redukcji biegu znów wywaliło EPS OFF i samochód wszedł w tryb awaryjny. Obrotomierz w czasie postoju trzymał ok. 2000 obr. Kolega siedzący obok podsunął mi pomysł ,żebym jechał od razu do mechanika może coś się zapisało. Po drodze ,niestety auto zgasło na światłach jak stałem na jałowym. Po odpaleniu wszystkie objawy zniknęły. Bystry kolega zauważył jedną ciekawą rzecz. Ikony odpowiadające za sygnalizacje zapięcia pasów ,raz się zapalały a po chwili gasły i tak w kółko. Po dotarciu na miejsce ,oczywiście komp nic nie pokazał. W warsztacie powiedzieli ,żebym przyjechał jak mi się uda złapać tryb awaryjny z EPSem może wtedy coś pokaże. Druga opcja szukanie jakiegoś ogarniętego elektryka ,bo pod kątem diagnozy silnika wszystko jest OK.

Aktualizacja 4
Okazało się ,że winowajcą był czujnik położenia wału korbowego. Jak silnik złapał odpowiednią temperaturę ,czujnik robił zwarcia , dlatego samochód przechodził w tryb awaryjny. Dziwne tylko ,że dopiero trzeci mechanik potrafił odczytać ten błąd czujnika z kompa ...

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Mobilna autodiagnostyka komputerowa
UMÓW WIZYTĘ
ANDRZEJ | Mobilna autodiagnostyka komputerowa

śródmiescie, Wałbrzych

Za podtrzymanie obrotów biegu jałowego odpowiada silnik krokowy/przepustnica.Być moze trzeba przeczyscić przepustnice,moze tez wymienić swiece

Klimat
Mariusz | Klimat

ul. Ametystowa 7, Rzeszów

Nalezy sprawdzic parametry czujników moze któryś element nieprawidłowo wskazuje lub działa i sterownik silnika zostaje oszukany i dlatego błedu nie ma.

AUTOMECHANIKA 24H
Rafał | AUTOMECHANIKA 24H

MICHAŁOWICE, ul. Na Gródek 16, KRAKÓW

diagnostyka komputerowa w aso może pomoże lub dobry kts bo napewno jest błąd obecny


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI

Darmowa porada mechanika