peugeot 307 2.0 hdi 110KM, 2003r, 340 tys przebiegu
Auto dymiło, kopciło przy staniu w korkach, i ciągłym ruszaniu, przy normalnej jeździe na trasie bez dymu. Znajomy mechanik powiedział ze pewnie zawór EGR. Dzisiaj zapaliła się kontrolka od sinlika i komunikat. "eff désencrassement du filtre diesel (FAP)" a zaraz po nim "anomalie antipollution" Czyli coś z fapem i spalinami. Auto rozkreca się max do 2.5 tys obrotów. Odpala jeździ. Nie dawno był dolewany płyn do filtra FAP. Obecnie nie wiem co zrobić. Przeczyścić go jakoś? Wymienić? Regenerować? Usunąć? Auto jest mi potrzebne jeszcze tylko na 2-3 miesiące potem swoje już odsłużyło wiec idzie na złom albo na częsci bo troche w nie zainwestowałem. Prosze o pomoc.
Paczkowska 26, Wrocław
Proszę spróbować zrobić sobie wycieczkę na autostradę. Przejechać co najmniej 50-70 km ze stałą prędkością. Wystarczy 100-120 km/h. Jeżeli auto sobie nie poradzi z wypaleniem samo, wtedy należy spróbować uruchomić procedurę wypalania serwisowego w warsztacie. Gdy i ta procedura się nie powiedzie, trzeba będzie filtr zdemontować i zregenerować.
Śródmieście, Wałbrzych
Auto jest w trybie awaryjnym stąd ograniczenie mocy i obrotów.Należy zrobić regenercję statyczną komputerem diagnostycznym[wypalanie] lub czyszczenie chemiczne w warsztacie filtra fap
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.