Skoda Felicia 1.6 1999
Gdy skodzinka zagrzeje się to przy każdym hamowaniu gaśnie, a po ponownym odpaleniu obroty falują. Falowanie występuje na postoju w momencie kiedy jest choćby mały pobór prądu tzn, włączone światła, dmuchawa lub jak przekręcę kierownicę. Komputer nic nie wykrywa, nie pokazuje błędów. Przepustnica była wymieniana niecały miesiąc temu. Nic to nie pomogło. Zmieniono na próbę: komputer, cewke zapłonową, czujnik kolektora ssącego oraz czujnik temperatury i nic to nie dało. Ładowanie ma dobre powyżej 14V. Proszę o pomoc.
Polna 9, Czempiń
Należy posprawdzać wszystkie połączenia masowe i regulator napięcia. Dodatkowo silniczek krokowy do sprawdzenia. Przewody podciśnienia do sprawdzenia.
Śródmieście, Wałbrzych
Trzeba sprawdzic czy nie ma nieszczelnosci miedzy kolektorem a przepustnicą,mogą byc tez zuzyte oringi na kolektorze
Łęgowa 11, Tychy
Przede wszystkim polecam sprawdzić szczelność kolektora ssącego. Wygląda to na typowy objaw nieszczelności. Polecam również porządną diagnostykę komputerową a nie tylko odczyt błędów, to jest jeszcze stary system który dość ciężko "łapie" błędy.
Saperów 9b , Gdańsk
Proste. Jeśli jest nieszczelności wystarczy popisać nawet lakierem do włosów do około kolektora i powinien zmienić pracę.
A tak na marginesie to silniczek krokowy do kosza. Po wstawienia nowego kalibracja wszystkich czujników które tego wymagają na maksa 10 min roboty.
Pozdrawiam
Sosnowa 22, Ełk
Należałoby wymienić silniczek krokowy i sprawdzić szczelność kolektora/ przepustnicy. Prawdopodobnie gdzieś dostaje się tzw. "lewe" powietrze.
Morawska 25, Katowice
Po wymianie przepustnicy należy przeprowadzić jej adaptację. Powinno się też przywrócić nastawy podstawowe. W tym systemie nie ma silnika krokowego. Do sprawdzenia serwo i przewód doprowadzający podciśnienie pod kątem ewentualnych nieszczelności.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.