POWRÓT

Falowanie obrotów w Hyundai i 30

Szanowni Państwo
Jestem posiadaczem samochodu Hyundai i30 2018 r 1,4 100 km
Mam prośbę o diagnozę czy to w ogóle jest możliwe, ale od początku coś zaczęło się dziać z obrotami i 2 razy w serwisie nic nie pomogło dlatego napisałem do centrali Hyundai a korespondencje zamieszczam poniżej z prośbą o opinię czy tak rzeczywiście może być. Z góry dziękuję.
W nawiązaniu do przesłanego przez Pana zgłoszenia z dnia 06.04.2020, o treści: „Szanowni Państwo W 2018 roku w listopadzie kupiłem w Eltran Sp.z o.o (Opole) auto Hyundai i 30 go+, po przejechaniu około 6500 tyś kilometrów zauważyłem, że przy prędkości ponad 40 km/h i jeździe na biegu jałowym tak zwanym luzie obroty silnika falują od 1000 tyś do 2500 tyś, zgłosiłem to w serwisie i po oczyszczeniu gaźnika i zresetowaniu komputera oddano mi auto, jednak usterka w dalszym ciągu się pojawiała, nie za każdym razem, nie mniej jednak bardzo często, to znaczy na 10 przypadków jazdy na biegu jałowym w 8 obroty falowały, czasami pomagało jak wyłączyłem klimatyzację i włączyłem nie mniej jednak nie zawsze, w związku z tym jeszcze raz zgłosiłem się do serwisu, serwis nie dokonał żadnej naprawy tylko ściągną zapisy z komputera i jak mi powiedziano przesłał do centrali by ona podjęła działania w tej sprawie, a ja zostanę powiadomiony do tej pory nic się nie wydarzyło, a pierwsza naprawa była około czerwca zeszłego roku a druga w sierpniu 2019 roku. W związku z powyższym proszę o ustosunkowanie się do wyżej opisanej sytuacji i podjęcie działania by usterka została usunięta. Z poważaniem J. LEŚNIAK”, informujemy, iż Pana zgłoszeniu został nadany następujący numer sprawy: HMP0155723.


Dziękujemy za kontakt z Hyundai Motor Poland i przedstawienie zapytania, dotyczącego zwiększonych obrotów w samochodzie Hyundai i30 o numerze identyfikacyjnym TMAH3514AKJ075492.
Uprzejmie informujemy, że wskazane objawy powstają w wyniku dostosowania pracy silnika do bieżących warunków. Wybranie biegu neutralnego podczas jazdy jest techniką jazdy niezalecaną przez producenta, opisaną w instrukcji obsługi samochodu w części „Za kierownicą”. W przypadku stworzenia powyżej opisanych warunków, jednostka sterująca odczytuje to jako zamiar zwiększania prędkości samochodu, wybrania wyższego biegu, wobec czego obroty silnika rosną, aby przygotować go do działania. W sytuacji pozostawienia biegu neutralnego, jednostka sterująca odczytuje to jako działanie sprzeczne z przewidywanym, w związku z czym, obroty silnika mogą się wahać.
Objaw ten nie nosi cech nieprawidłowego funkcjonowania samochodu. Wskazana oznaka jest cechą charakterystyczną samochodu i nie jest kwalifikowana przez producenta jako usterka.
Oczywiście rozumiemy Pańskie zaniepokojenie, jednakże występujący objaw nie powoduje utrudnień w normalnym użytkowaniu samochodu, nie generuje zwiększonego kosztu eksploatacji, a także w najmniejszym stopniu nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa. Pański samochód można użytkować w pełnym zakresie jego przeznaczenia i funkcji.
W przypadku dodatkowych pytań, pozostajemy do dyspozycji.


Z poważaniem,

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.