BMW 318i 1.9 M43B19TU 1999r
Witam. Posiadam E46 z silnikiem m43b19tu (1.9 benzyna, 4cyl). Problem polega na tym że silnik na najniższych obrotach jest bardzo słaby, choć nigdy nie gaśnie. Po uruchomieniu obroty jakiś czas falują. Wchodząc na obroty silnik przykuła, ale po utrzymaniu wyższych obrotów kilkadziesiąt sekund zaczyna przyzwoicie się zbierać. Pali bardzo dużo po mieście nawet przy spokojnej jeździe bez korków (13-16l) a w trasie ok 7 przy równej jeździe 100-140, około 6 przy 90-100 autostradą i około 10 przy jeździe lokalnymi drogami 50-100 , częstsza zmiana prędkości. Przepływomierz, sondy, disa, czujniki walka i wału wymienione na Bosch i Siemens. Sonda I już się kończyła, przepływomierz zawyżał dawkę (ok 30-40% na jałowych o.) A czujnik wału czasem odcinał zapłon.... Cewka wymieniona z Beru na Bosch (jedna cela trochę była już słaba) Czujniki temperatury na przepływomierzu, w bloku i powrocie z chłodnicy ok. Sprawdzona listwa wtryskowa, ciśnienie z oo, wężyki podciśnienia sprawdzonej
sparciałe powymieniane. Gumy dolotu szczelne, zawór jałowych sprawny, przepustnica czysta, komputer wymrożony (bez zmian). Zawor odmy wymieniony (2 razy), wąż szczelny. Po nagrzaniu znika falowanie ale silnik im dłużej chodzi tym bardziej zmulony szczególnie na głębszych przejściach przez obroty, a lekko szarpie przy ruszaniu (na zimno też). Przy zmianie biegu następuje też zawsze takie jakby zawahanie. Katalizator na miejscu, wydech raczej szczelny, jest w zasadzie jednoelementowy, bez większej rdzy. Z góry dziękuję za sugestie.
Czerwińska 12, Warszawa
Trzeba sprawdzić wszystkie parametry na kompie w czasie jazdy, stawiał bym na sondę mimo że wymieniona, trzeba zobaczyć jak hula czyli pokazuje wartości. Nowe części nie zawsze są dobre, noworodki też umierają, miałem nie dawno taki przypadek, spalanie 26l nowa sonda wymieniona, dwa dni ok później to samo dopiero po porządnym zagrzaniu zaczęła przekłamywać, wredna usterka, nie naprawiam aut na odległość pozdr.
ul. Bokserska 9, Warszawa
Czy była wykonywana diagnostyka komputerowa? Z Pańskiego opisu wynika, że większość elementów wymieniano "w ciemno" bez dokładnego ustalenia przyczyny usterki...
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.