Citroen C5, Break 2.0 16v, 2004
Mam od jakiegoś czasu kłopot z falowaniem wolnych obrotów (jeśli już są, to jedyną skuteczną reakcją jest zgaszenie silnika i powtórne odpalenie)
zmieniłem przepustnicę (dwa razy: najpierw na używaną - bez efektu, potem pożyczyłem na kilka dni nową (VOD) i... również bez zmian.
falowanie pojawia się: (muszą być spełnione wszystkie poniższe warunki)
- silnik dobrze zagrzany
- zatrzymujemy pojazd powoli, na wolnych obrotach
- nie jest włączona klimatyzacja
W takich okolicznościach zatrzymanie powoduje falowanie wolnych obrotów (1000-1200 obrotów)
Jeżeli włączona jest klimatyzacja (obroty silnika są wyższe o 100/150 obrotów), falowanie zupełnie się nie pojawia.
Kilku mechaników... nie dało rady. Oczywiście komputery, "lexie", wiele różnych podobnych prób mechaników (albo raczej "elektromechaników") pozostały w tym samym miejscu.
Marek Domagała
ps. trochę to już trwa i... niestety zacząłem się przyzwyczajać :-(
Przechodnia 14, Węgrów
Sprawdziłbym czujnik temperatury cieczy oraz szczelność układu dolotowego.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.