POWRÓT

Honda Accord 2010 rok, 2.0 benzyna

Drgania silnika na biegu jałowym na rozgrzanym silniku

Dzień dobry,

w styczniu br. przesiadłem się z Hondy Accord 2006 rok, na 2010 rok. Obydwa auta posiadają motor 2.0 benzyna. Nowe auto (nr VIN JHMCW1700BC201625, przebieg 63 tyś. km potwierdzony w ASO) niestety wykazuje nadmierne wibracje silnika na biegu jałowym wyłącznie na rozgrzanym silniku (nie doświadczyłem tego w poprzednim modelu). Owe wibracje przenoszone są na kierownice, fotel kierowcy (mrowienie siedziska) oraz karoserie.

Niestety wciąż walczę z diagnozą ww. wibracji, a większość mechaników rozkłada ręce i mówi: "ten typ tak ma". Nie ukrywam, że ze swojej strony bardzo mocno drążę ten temat i uważam, że po prostu dotychczas nie trafiłem na odpowiedniego mechanika (pasjonata), który bardziej zaangażowałby się w przedmiotowe zagadnienie i naprawdę chciał je rozwiązać.

Dotychczas:
- wyregulowane zostały zawory,
- wymienione świece na nowe,
- mechanicznie poduszki również nie wykazały zużycia.

Drgania jak były tak są...

Jednocześnie na świeżo "dokopałem się" do załączonej procedury Usuwanie usterek układu sterowania poduszką silnika.

O ile mechanicznie poduszki faktycznie nie wykazują zużycia o tyle przyczyna może leży w samym sterowaniu główną poduszką silnika albo jakiejś nieszczelności układu sterowania.

Może wystarczy jakaś aktualizacja tego sterownika lub wymiana elektrozaworu, czy po prostu gdzieś przewód się obluzował... Czy Państwa zdaniem ww. procedura może znaleźć winowajcę?

Dotychczas procedura nie została przeprowadzona w pojeździe, a stan zużycia poduszek został oceniony organoleptycznie przez mechaników...

Czy Państwa zdaniem ww. procedura może znaleźć winowajcę?

Z góry dziękuje za informację zwrotną.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''
UMÓW WIZYTĘ
Rafał | Serwis Samochodów Terenowych i Osobowych '' LandyZone''

F. Philipsa 8, Piła

witam, przyznam się że ten wpis mnie zaciekawił... , sprawdziłem - ale nie ma tutaj czegoś takiego jak układ sterowania główną poduszką silnika... ,
o ile opisane problemy wskazują na możliwość uszkodzenia poduszki - o tyle są to zwykłe poduszki nie posiadające możliwości jakiegokolwiek sterowania. natomiast wydaje mi się że przednia poduszka jest hydrauliczna - i tutaj może być z nią problem


Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.

ZLEĆ NAPRAWĘ MECHANIKOWI

Darmowa porada mechanika