MAZDA 5 2006rok, 2.0 diesel
Witam. Samochód Mazda 5 Diesel 2006 rok. Pojemność silnika 2.0. Zaświeciły się kontrolki DPF, CHECK ENGINE, KONTROLA TRAKCJI. Auto oddane do "specjalistów" od DPF. Podłączyli pod komputer, który wskazał na zapchany DPF. Po demontażu filtra, sprawdzili auto na biegu jałowym nie wchodzi na obroty, do tego dymi na "biało-niebiesko". Stwierdzili, iż nie jest to wina zapchanego DPFu lecz "czegoś" co wykracza poza ich specjalizację. Jakieś pomysły co może być problemem? Obdzwoniłam kilka serwisów diesel - niestety "nikomu nie chce się w tym grzebać"...
Aktualizacja 1
Silnik 2.0 diesel........
Aktualizacja 2
Pytam o moc silnika, a nie pojemność.
ul. Kazimierskiego 5, Jelenia Góra
Proszę o podanie mocy silnika?
Śródmieście, Wałbrzych
Te trzy kontrolki to typowe błedy przy zapchaniu DPF w Mazdach.Zajmuję sie diagnostyką na codzien i autorytatywnie stwierdzam ze jest problem z zapchanym DPF.Nalezy komputerowo zrobic wypalanie ,czyli statyczną regeneracje na postoju.Jezeli komputer nie wystartuje nalezy probować kilka razy wystartowac procedure.Przed uruchomieniem proceduru mozna najpierw zrobic resety-czujnika różnicowego cisnien,oleju oraz filtra Dpf.po tym spróbowac uruchomić procedurę.Jezeli mimo to nie wystartuje swiadczy to o zbyt dużym zapchaniu.Nalezy kiupic 5 lit. płynu do czyszczenia kominkow i szyb kominkowych[tansza opcja niz ply dedykowany] zdiąc warsztatowo dpf i kilkanascie godzid moczyc ,obracając co jkis czas .Po płuaniu reset j/w,kasowanie i wszystko ma chulać
Karola Miarki 42, Jelenia Góra
Przyczyn może być kilka ,przerwana rura powietrza pomiędzy filtrem powietrza a turbo,częsty przypadek,zatarty egr , turbo stoi zmienna geometria zapchany dpf ,
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.