MB C180 W202, 1994
Mam samochód MB C180 W202, 1994 rok Pb + LPG (sekwencja) w którym od dłuższego czasu zmagam się z problemem długiego kręcenia na ciepłym silniku.
Sprawa wygląda tak że po nocy po staniu 10 - 13 godzin rano odpala MB na dotyk. Rozgrzeje się do 80 - 82 stopni, przejadę 10 - 15 km, postawie go tak do 5 minut jeszcze odpalę na przysłowiowy dotyk. Ale już jak postoi MB z 20 - 30 minut i więcej kręci, kręci około 5 sekund. I tak jest za każdym razem.
Zrobiłem/wymieniłem w MB:
- Świece zapłonowe,
- Olej + filtr oleju,
- Filtr paliwa i powietrza,
- Wężyk paliwowy od baku paliwa (przeciekał),
- Kostkę stacyjki (odmówiła już pracy, zacinała się),
- Czujnik położenia wału korbowego,
- Regulator ciśnienia paliwa,
- Czujnik temperatury cieczy/wody w silniku,
- Przeczyszczenie przepustnicy,
- Nowy akumulator (poprzedni odmówił już pracy).
Jeździłem na zakręconej butli LPG, wyciągniętym bezpieczniku od LPG przez tydzień na Pb i było tak samo, rano palił na dotyk, przejechałem 10 km, zagrzał się i kręcił.
Przyznam że już nie mam pomysłów w czym tkwi problem długiego kręcenia na ciepłym silniku.
Co może być przyczyną długiego kręcenia na ciepłym silniku?.
Dziękuje z góry za wszelkie odpowiedzi, pomoc i sugestię.
Aktualizacja 1
MB C180 W202 miał robioną diagnostykę komputerową dwukrotnie i za każdym razem było "0" błędów.
Aktualizacja 2
Był wymieniany u mnie czujnik temperatury cieczy/wody, ale czy jest czujnik silnika/oleju w tym modelu MB co ja mam przyznam że nie wiem, nigdy o nim nie słyszałem żeby takowy czujnik był.
Aktualizacja 3
Swego czasu była instalacja LPG ustawiona żeby odpalał właśnie MB na LPG od razu, sytuacja ta sama, te same objawy i to samo zachowanie jak opisałem że kręci na ciepłym silniku około 5 sekund.
Dodam jeszcze przy okazji że ostatnio też był regenerowany alternator. Nie rozwiązało to problemu kręcenia.
A jeśli był by to problem z paliwem to w czym był by to problem?. Filtr paliwa jest zmieniony.
ul. Bokserska 9, Warszawa
Proszę wykonać diagnostykę komputerową i zobaczyć jakie są zarejestrowane kody błędów. Na tej podstawie proszę działać dalej.
Śródmieście, Wałbrzych
Prosze ewentualnie sprawdzić czy jest czujnik temperatury silnika/oleju.W nowszych autach czasami jest taki problem i przyczyną jest ów czujnik
F. Philipsa 8, Piła
witam , mi to wygląda na problemy z paliwem, a próbował Pan odpalać na samym gazie ? , jak się wtedy auto zachowuje ?
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.