POWRÓT

Suzuki Swift II hatchback, 1.0i, 53KM, 99r

"dławienie" auta podczas jazdy

Witam

Niedawno miałem wymieniany wtrysk paliwa w aucie (w grudniu 2017), wymieniłem go na regenerowany wtryskiwacz firmy bosh (oryginalna część była taka sama, po prostu dostałem zregenerowany oryginał). Problem który aktualnie się pojawia objawia się gdy jade jednostajną predkością najcześciej jakieś 90km/h w góre, najcześciej w wietrzne dni - wówczas zdarza się tak że po jakimś czasie jazdy z taką prędkością, czasami (zdarzyło się to 5-6 razy od grudnia) auto jakby "dławi się". Proces wyglada tak ze najpierw obserwuje jakby cieższą prace silnik, czasem delikatne dławienie, ale auto jedzie. Tak długo aż nie zdejme nogi z gazu lub nie spróbuje hamować silnikiem - wówczas obroty lecą do zera, silnik gaśnie. Praktycznie zawsze moge go odpalić w locie - ale potem znowu jak zaczynam np. hamowac silnikiem, nagle auto sie dlawi i gasnie silnik. Jak stane, odczekam - auto odpala i jade dalej. Czasem auto wariuje 10-15minut, a potem jak uda sie utrzymac w miare jednostajny nacisk na pedal gazu i rowno jechac - to objawy znikaja, tak dlugo az znowu nie sprobuje bardziej dynamicznie operowac gazem. Jak stoje i po prostu gazuje auto - nic się nie dzieje złego. Moge przegazowac go tak jak chce i ile chce, auto zawsze wraca do okolic 1000 obrotow i pracuje normalnie. Sprawdzalem to przegazowywanie za kazdym razem jak pojawialo sie dlawienie i zawsze bez problemu moglem to robic.

Kwestia taka: czy wstrykiwacz paliwa mogl byc zle zregenerowany i te objawy sa jego wina, czy takie objawy to cos innego ? Przy pierwszym problemie z wtryskiwaczem bylo duzo gorzej. Auto przy przyspieszaniu przestawalo reagowac na gaz i samo gaslo, przy przegazowywaniu - rowniez gaslo. Teraz jest tak ze moge jechac bardzo dlugo spokojnie, delikatnie operujac gazem - nawet 2-3 tygodnie bez zadnych objawow, az znowu objaw sie pojawi gdy jednak jest potrzeba pojechac bardziej dynamicznie lub jednak chcemy jechac 100-100km/h (a czasem chcemy prawda?;)).

Wiem ze problem nie musi być trywialny i może być kilka potencjalnych źródeł. Jestem ciekaw opini.

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.
Redneck serwis samochodów amerykańskich
UMÓW WIZYTĘ
Igor | Redneck serwis samochodów amerykańskich

Przechodnia 14, Węgrów

Raczej jest to nawarstwienie problemów, bardziej kierowałbym się tutaj w stronę przepustnicy i ewentualnie jej sterowania( silnika krokowego)



Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE


INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.